لختگی را می‌سازم/ چرا مانند نوید محمدزاده‌ها را معرفی نمی‌کنیم؟


کاوه دهقانپور گفت: در سینمای ما انگار فقط باید یک عده کار کنند و رابطه‌ها بر همه چیز مقدم است.

"لختگی" را می‌سازم/ چرا مانند نوید محمدزاده‌ها را معرفی نمی‌کنیم؟

کاوه دهقانپور کارگردان سینما درباره مشکلاتی که برای اکران "سقف مات" به وجود آمده به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این فیلم مدت بسیار کوتاهی در بخش هنر و تجربه اکران شد، اما پس از مدتی از ادامه اکران آن جلوگیری کردند و حالا با گذشت بیش از یکسال از آن جریان، قرار است در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

وی افزود: متاسفانه هیچ دلیلی برای این کار و بازی‌هایی که به ضرر ما تمام شد ارائه ندادند و همه چیز در حد ابهام باقی مانده برای اثری که پروانه ساخت و نمایش دارد باقی مانده است.

دهقانپور اظهار کرد: همیشه دغدغه من این بوده که مانند دیگر کشور‌های پیشرو در سینما از جوان‌ها حمایت شود اما متاسفانه در سینمای ما به جز باندبازی و مافیاگری و سرکوب نیرو‌های مستعد و جوان چیزی نمی‌بینیم و تلاش کردن‌های حرفه‌ای و درست تضمینی برای ادامه راه نیست.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه پس از سال‌ها کار کردن وقتی فیلمنامه‌ای را به دفتر تهیه کننده‌ای ارائه می‌دهید به شما می‌گویند برو و سرمایه فراهم کن و من هم کارت تهیه کنندگی ام را می‌دهم و تولید را آغاز می‌کنیم. این چه سینمایی است؟ اگر من سرمایه داشتم یا می‌توانستم فراهم کنم که تهیه کننده بسیار است! پس هنر، تجربیات و کارنامه ام چه سودی برای من دارد؟ چرا نسل ما را اینچنین سرکوب می‌کنید؟

یا سرمایه جور کن یا نوید محمدزاده را بیاور!

کارگردان فیلم طمع اضافه کرد: وقتی اتفاقات را کنار هم می‌چینیم به این نتیجه می‌رسیم که فقط برخی‌ها باید کار کنند و رابطه‌ها باعث فعال شدن یا عدم فعالیت عده‌ای می‌شود. نوید محمدزاده بازیگر بسیار خوبی است، اما چرا سینمای ما نباید مانند محمدزاده‌ها را کشف و معرفی کند؟ مگر این بازیگر چقدر می‌تواند کارکتر‌های مختلف بازی کند که تا این حد به او پیشنهاد می‌دهند؟ مقوله‌ای که می‌تواند به خود این بازیگر هم لطمه سنگینی بزند! به عنوان نمونه در یک دفتر برای ساخت فیلمم رفتم گفتند یا نوید محمدزاده را بیاور و یا سرمایه فراهم کن، واقعا این چه صحبتی است و چرا سینما به این جا رسیده است؟

وی افزود: از طرفی جریان پولشویی که با چشم‌های خودم نمونه‌های آن را دیده ام لطمه بزرگی به سینما وارد کرده است و بسیاری از مشکلات کنونی به این جریان ربط پیدا می‌کند. من حدود بیست فیلم کوتاه و بلند کار کرده ام و در چندین جشنواره بین المللی کاندید شدم، ولی چرا امثال من نباید به خاطر عده‌ای خاص که قرار است همیشه دیده شوند، برای کشور خودمان فعالیت کنیم و دیده شویم؟

این کارگردان عنوان کرد: همیشه می‌دانستم و دیده بودم رابطه‌ها بر ضابطه‌ها حکم فرماست، اما هیچ وقت درگیر آن نشدم تا جایی که دامن من را هم گرفت و واقعا طاقتم به تنگ آمده است چون حتی با داشتن پروانه ساخت و نمایش، نشان دادند کاری که می‌خواهند می‌توانند انجام دهند. اتفاق تلخ دیگر اینکه کارگردانی "گربه سیاه" را از چنگم در آوردند و نارضایتی من از سرمایه گذار است، چون با او قرارداد داشتم.

وی افزود: اینقدر فضای تولید و فعالیت در سینما کثیف شده که برخی مواقع دلم می‌خواهد کنار بکشم، اما نمی‌توانم، چون من بچه سینما هستم و عمر و زندگی ام را در اینجا گذاشتم و حرفه دیگری هم بلد نیستم.متاسفانه وزارت ارشاد و خانه سینما هم به جای اینکه طرف حق و افراد زیر مجموعه شان را بگیرند از آدم‌های خودشان و بیرون از مجموعه سینما حمایت می‌کنند.

دهقانپور بیان کرد: امیدوارم وضعیت سینما رو به بهبودی برود و فرقی بین آدم‌ها گذاشته نشود.

وی درباره جدیدترین فعالیت خود توضیح داد: فیلم سینمایی "لختگی" را با موضوع مسائل و مشکلات اجتماعی می‌سازم، حمید یونسی و حسن وارسته نویسندگان آن هستند و لوکیشن‌ها در شمال ایران خواهد بود.

گفتنی است کاوه دهقانپور پیش از این کارگردانی فیلم هایی، چون پازل، تیرگی، طوقی، ایشتیویگو، مکان، یک شب سیاه، زخم بسته، طمع، دست روزگار و... را انجام داده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی