افزایش آمار بیکار و ناامنی در پی شیوع کرونا در هرات


افزایش آمار بیکار و ناامنی در پی شیوع کرونا در هرات

فعال مدنی در هرات اظهار داشت: با شیوع کرونا در هرات و مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری، تمامی فعالیت‌های اقتصادی با رکود مواجه شده است و علاوه بر وارد شدن خسارات هنگفتی به بازرگانان نیز...

«عبیدالله رسولی» فعال مدنی در هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: با شیوع کرونا در هرات و مبتلا شدن افراد زیادی به این بیماری، تمامی فعالیت‌های اقتصادی با رکود مواجه شده است و علاوه بر وارد شدن خسارات هنگفتی به بازرگانان نیز بیکاری به اوج خود رسیده است.

وی بیان داشت: با افزایش بیکاری در هرات آمار جرائم مختلف هر روز گسترش یافته و این روند شهروندان هرات را نگران ساخته است.

رسولی ادامه داد: با گسترش فقر و بیکاری درهرات بسیاری از شهروندان برای بدست آوردن پول و رفع نیازمندی‌های خود دست به جرائم مختلف زده و امروز آمار جرائم بیانگر این کار است و حکومت باید با توجه به بحران کرونا تمامی کمک های جامعه جهانی و دولتی را میان شهروندان توزیع کند و جلوی وخیم شدن وضعیت را بگیرد.

از سوی دیگر نیز «عبدالرحیم سروری» مسوول کمیته حقوقی جامعه مدنی هرات گفت: یکی از مشکلات افزایش ناامنی در هرات رهایی زندانیان از زندان هرات به دستور رئیس جمهور برای جلوگیری از مبتلا شدن انها به کرونا است که از میان 2 هزارو 500 زندانی نزدیک به 600 زندانی رها شده اند.

وی تاکید کرد: به دلیل ایجاد فاصله میان زندانیان و مبتلا نشدن آنها به کرونا نیروهای امنیتی در صورت بازداشت افراد مجرم تنها از آنها ضمانت نامه گرفته و دوباره انها را رها می‌کنند که این کار سبب افزایش آمار جرائم شده است.

عبید الله نورزی فرمانده پلیس هرات گفت: برای تامین امنیت در ولایت هرات عملیات های گسترده انجام شده و در 2ماه گذشته 500 تن که در جرائم مختلف دست داشته اند را بازداشت کرده و پرونده های جرمی آنها را به دادگاه هرات فرستاده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات نیز بیان داشت که اداره محلی هرات نشست مشترکی را با حضور مسوولان امنیتی در این ولایت برگزار کرده اند و به تمامی مسوولان امنیتی دستور داده شده تا در اولین فرصت نیروهای اطلاعاتی عملیات های خود را در مرکز شهر برای مهار جرائم اغاز کنند.

وی تاکید کرد: تامین امنیت در مرکز شهر هرات اولویت های کاری والی هرات است و به زودی شاهد کاهش سرقت های مسلحانه و ادم ربائی ها خواهیم بود.

/انتهای پیام/

افزایش آمار بیکار و ناامنی در پی شیوع کرونا در هرات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...