دلایل شیوع گسترده کرونا در میناب هرمزگان


دلایل شیوع گسترده کرونا در میناب هرمزگان

فرماندار شهرستان میناب گفت: یکی از دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا طی یک ماه گذشته در سطح شهر و روستاها، حضور در مراسم عروسی و عزا بوده که خواهش می‌کنیم مراسمات عروسی را تعطیل و به هشدارها توجه کنند که خدای‌ناکرده شاهد تبدیل‌شدن مراسمات شادی به عزا نباشیم.

محمد احمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت کرونا شهرستان میناب، افزود: متأسفانه علیرغم تمامی تلاش‌های شبانه‌روزی که در طی ۴ ماه گذشته در خصوص مدیریت بیماری کرونا توسط خادمین مردم انجام شد اما شهروندان همچنان کرونا را جدی نگرفته و این موضوع موجب شیوع گسترده این بیماری در سطح شهرستان شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه شاهد شیوع گسترده این ویروس منحوس و افزایش تعداد مبتلایان بوده که این خود زنگ خطری برای سلامت شهروندان است.

احمدی اضافه کرد: مردم شهرستان میناب بدانند که تمام محلات شهر میناب آلوده بوده و افراد زیادی با تست مثبت کرونا، مثبت بدون علائم و مشکوک در تمامی محلات شهر وجود داشته و این یک خطر جدی برای سلامت شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه برابر گزارش کارشناسان بهداشت و درمان، متأسفانه در حوزه اصناف و بازاریان خصوصاً بازارهای مسقف و سرپوشیده، بازارچه‌ها و مجتمع‌های تجاری تعداد افراد مبتلا و مثبت رو به افزایش است، اظهار کرد: این خود ضرورت رعایت هشدارها را دوچندان کرده که تأکید می‌شود از حضور در این مراکز پرجمعیت و سرپوشیده جدا خودداری شود.

فرماندار شهرستان میناب تصریح کرد: متأسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته شاهد تعداد مبتلایان در یک واحد تولیدی، کافی‌نت،گیم نت، قهوه‌خانه، نانوایی، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه، دست‌فروشان، ماهی‌فروشان دوره‌گرد و... بودیم که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در بازار ماهی‌فروشان گورزانگ، تأکید می‌شود تا اطلاع ثانوی از خرید و مصرف ماهی خودداری چرا که علیرغم تعطیلی بازار ماهی‌فروشان گورزانگ، متأسفانه افرادی ماهی را در محیط‌های غیربهداشتی و بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهر و روستاها عرضه می‌کنند.

احمدی افزود: از روستاییان می‌خواهیم ارتباط خود را با شهر میناب به حداقل رسانده و از تردد غیرضروری به شهر میناب خصوصاً بازارها و اماکن تجاری و عمومی، دستگاه‌های اداری و بانک‌ها خودداری کرده و سعی بر خریدهای اینترنتی، و در مورد ادارات دولتی استفاده از خدمات الکترونیکی، تماس‌های تلفنی و پیگیری از طریق فضای مجازی را جایگزین مراجعه حضوری کنند.

وی با اشاره به اینکه به شهرداران و دهیاران شهرستان تأکید می‌شود نسبت به ضدعفونی کردن اماکن عمومی و پرتردد همچون گذشته اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تولید ماسک همانند گذشته در سطح شهر و روستاها فعال باشند.

فرماندار شهرستان میناب اضافه کرد: برابر با گزارش کارشناسان بهداشت و درمان، یکی از دلایل شیوع گسترده ویروس کرونا طی یک ماه گذشته در سطح شهر و روستاها، حضور در مراسم عروسی و عزا بوده که خواهش می‌کنیم مراسمات عروسی را تعطیل و به هشدارها توجه کنند که خدای‌ناکرده شاهد تبدیل‌شدن مراسمات شادی به عزا نباشیم.

احمدی ادامه داد: متأسفانه آمارها نشان می‌دهد درصد بیشتری از مبتلایان به ویروس کرونا را "زنان خانه‌دار" داشته که این موضوع نشان از حضور بانوان در مراسمات عروسی و عزا و همچنین بازارها بوده که خواهش می‌کنیم بانوان برای حفظ جان خود و عزیزانشان به هشدارها توجه جدی داشته و از حضور در مراسمات و تجمعات خودداری کنند.

وی در پایان گفت: از روستانشینان می‌خواهیم هشدارها را جدی گرفته و از ترددهای غیرضروری به شهر میناب خودداری و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی خصوصاً استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل و رعایت فاصله اجتماعی اهتمام لازم داشته تا کرونا را شکست دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبایی زن داعشی سریال پایتخت در واقعیت ! / الیزابت کیست ؟! + عکس ها و بیوگرافی