گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید


گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

911 توربو و توربو S محصولی الهام‌بخش و معنوی برای پورشه است. این خودرو بهترین‌ها از نظر قدرت، گشتاور، شتاب و سقف سرعت را ارائه می‌کند؛ بنابراین از دیدن اینکه نسل جدید 911 توربو S با قیمت 155970 پوند هنوز هم این نقش را بازی کرده و البته اعداد و ارقام را وارد مرحله جدیدی … The post گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید appeared first on...

911 توربو و توربو S محصولی الهام‌بخش و معنوی برای پورشه است. این خودرو بهترین‌ها از نظر قدرت، گشتاور، شتاب و سقف سرعت را ارائه می‌کند؛ بنابراین از دیدن اینکه نسل جدید 911 توربو S با قیمت 155970 پوند هنوز هم این نقش را بازی کرده و البته اعداد و ارقام را وارد مرحله جدیدی کرده سورپرایز نشده‌ایم.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

نسل کنونی 911 که با کد 992 شناخته می‌شود از پیشرانه 6 سیلندر 3.7 لیتری توئین توربویی استفاده کرده که قدرت 641 اسب بخاری و گشتاور 800 نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه جدید به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. با وجود لانچ کنترل، این گلوله بی‌رحم تنها در عرض 2.7 ثانیه از سکون به‌ سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. حداکثر سرعت توربو S جدید نیز 330 کیلومتر در ساعت می‌باشد.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

نتیجه اینکه وقتی پدال گاز را نوازش کنید دنیا پیش چشم‌هایتان را محو و تیره خواهد شد. بین سرعت‌های 50 تا 100 کیلومتر در ساعت به سختی می‌توانید خودرویی سریع‌تر از 911 توربو S را تصور کنید…

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

از قیمت گرفته تا پرفورمنس، همه‌ی اعداد مرتبط با این هیولا بالاتر رفته‌اند؛ اما آیا توربو S هنوز هم خودرویی برای راننده است؟

قاطعانه بله. فاصله بین چرخ های جلویی 42 میلی‌متر بیشتر از نسل قبل بوده و بنابراین به ندرت نشانی از کم فرمانی در پیست مشهود خواهد بود. این نسل از 911 توربو S طبیعی‌ترین حس فرمان بین مدل‌های 992 را دارد.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

وزن و پایداری اکسل جلو به‌گونه‌ای است که هرگونه درخواست شما سریعاً اجابت می‌شود. اگرچه نمی‌توانیم بگوییم همان حس فرمان 911 کلاسیک در این خودرو وجود دارد اما همچنان فرمان خودرو حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

سیستم چهار چرخ محرک پورشه و آن چرخ های پهن باعث ایجاد کشش زیادی می‌شوند. علیرغم وجود قدرت و گشتاور زیاد شما به ندرت شاهد چشمک زدن چراغ ESC خواهید بود.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

طیف گسترده‌ی گشتاور پیشرانه باعث شده خودرو انعطاف بسیار خوبی داشته باشد. اندکی تأخیر توربو وجود داشته اما این تأخیر در دورهای پایین است. این لگ توربو بسیار کم بوده و باعث شده شتاب گیری تخت گاز خودرو انفجاری حس شود. برای پیشرانه‌ای توربو و حجیم، این پاسخ فوق‌العاده است.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

البته تمامی مدل‌های 911 کد 992 توربو بوده‌اند و بنابراین توربو S حس تمایز کمتری دارد اما نباید از هویت خاص آن غافل شد.

صدای تولیدی پیشرانه بسیار گیراتر از کررا S بوده و در دورهای پایین حس خفته‌ای دارد که با گرم شدن توربو بر شدت آن افزوده شده و در نهایت به غرش‌های ترسناکی ختم می‌شود.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

اما برخی نکات قابل‌ذکر هم درباره این خودرو وجود دارد. وقتی برای دامپرها و کنترل لغزش فعال حالت نرمال را انتخاب کنید خودرو گاهی اوقات در جاده‌های پرپیچ‌وخم ناهنجار عمل خواهد کرد. بخشی از این امر به کورس حرکت دامپرها و سرعت حرکتشان مربوط می‌شود که انرژی زیادی دارند.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

در اسپورت ترین حالت رانندگی تکان های کمتری در بدنه وجود خواهد داشت اما با وزن 1640 کیلوگرمی و استفاده از رینگ‌های 20 و 21 اینچی در جلو و عقب، سواری خودرو حتی در حالت نرمال نیز سفت و خشک بوده و دست‌اندازها حس می‌شوند. البته باید اذعان کرد سواری خودرو همچنان به خوبی هر خودروی اسپورت دیگری بوده و بهتر از رقبایی همچون آئودی R8 می‌باشد.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

شخصیت سفت و خشک 911 توربو S به این است که اکسل‌ها به ویژه اکسل عقب کاملاً به بدنه چفت شده است؛ و اینجاست که پاسخ‌هایی تیز و اعتمادبه‌نفسی بالا ایجاد می‌شود.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

911 هنوز هم کاربردی‌ترین خودروی اسپورت بازار است. دید خودرو به بیرون عالی بوده و دو صندلی عقب 264 لیتر فضای بیشتر را به همراه فضای بار جلوی 128 لیتری فراهم می‌کنند. صدای لاستیک چندانی وجود نداشته و کیفیت ساخت متریال و کابین عالی بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز کاربری راحتی دارد.

گلوله بی‌رحم! پشت فرمان پورشه 911 توربو S جدید

پورشه 911 توربو S هم‌اکنون به مدل پایه کررا پیوسته و این دو خودرو طبیعی‌ترین نسخه‌های 911 هستند. این خودروی اسپورت نمادین به‌طور فوق‌العاده‌ای سریع بوده و اما در شهر هم به اندازه پیست راحت بوده زیرا توانایی‌های آن واقعاً گسترده است. برخی انتقادات کوچک بر کیفیت سواری خودرو در جاده‌های ناهموار وارد است اما چسبندگی، پایدار و قابلیت تنظیم این خودرو واقعاً ارزشش را دارد. خودروی الهام‌بخش پورشه قابلیت کاربری روزمره خود را هم اصلاً از دست نداده است.

مشخصات پورشه 911 توربو S

قیمت: 155970 پوند پیشرانه: 6 سیلندر 3.7 لیتری توئین توربوی تخت قدرت/گشتاور: 641 اسب بخار/800 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.7 ثانیه حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 12 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع
autoexpress
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین