چگونه می‌توان از تعریق بیش‌ از حد در روزهای تابستان جلوگیری‌ کرد؟


چگونه می‌توان از تعریق بیش‌ از حد در روزهای تابستان جلوگیری‌ کرد؟

یک متخصص داخلی درباره دلایل تعریق بیش از حد و نحوه پیشگیری از عرق سوز شدن در روزهای تابستان توضیحاتی را ارائه کرد.

چگونه می‌توان از تعریق بیش‌ از حد در روزهای تابستان جلوگیری‌ کرد؟علی فرصتکار متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه عرق سوز شدن یکی از مشکلات اصلی تمام افراد جامعه در روز‌های گرم تابستان است، گفت: عرق کردن یکی از تنظیم کننده‌های محرک دمای بدن انسان است. به طور کلی با عرق کردن منافذ پوستی بدن باز می شود و سموم از بدن خارج شده و روی پوست انسان قرار می گیرد، اما اگر همین عرق ها در مدت زمان کوتاه از بین نرود می تواند باعث عرق سوز شدن بدن افراد شود.

او افزود: پوست انسان با عرق کردن از حالت خشکی در می آید اما اگر افراد به هر طریقی اجازه تعریق کردن به بدن خود ندهند منافذ غدد عرق مسدود می شود و عرق‌ تولید شده نمی تواند بر روی سطوح پوست حرکت کند که نتیجه آن عرق سوز شدن فرد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چرا نباید جلوی تعریق بدن را گرفت؟

فرصتکار در ادامه بیان کرد: عرق سوزی در بزرگسالان بیش‌تر به دلیل تماس لباس با سطح پوست رخ می‌دهد و در نوزادان عمدتا این عرق سوزی‌ها با بدخوابی و خم شدن گردن کودک اتفاق می افتد. عرق سوزی کودکان به نسبت بزرگسالان موقت و خفیف نیست که با یک دوره رعایت موارد بهداشتی بهبود ‌یابد،گاهی اوقات عرق سوزی در کودکان با یک عارضه با نام راش یا قرمزی گردن، شانه و زیر بغل خود را نشان می دهد که در برخی مواقع با افزایش میزان تعریق نوزاد به تاول‌های پوستی و برخی برجستگی‌های گوشتی دچار می‌شود که باید با دارو درمانی این بیماری را تسکین بخشید.

این متخصص داخلی در ادامه توصیه کرد: تمام افرادی که در روزهای تابستان از منزل خارج می شوند باید سعی داشته باشند در این روز‌ها از پوشیدن لباس‌های تنگ و ضخیم اجتناب کنند و با پوشیدن لباس‌های نخی و آزاد امکان عرق سوزی را تا حدودی در خود بکاهند.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!