شرکت بمباردیه 2500 نفر از کارکنان خود را اخراج می کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir/) به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونترال، شرکت هواپیماسازی کانادایی...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از مونترال، شرکت هواپیماسازی کانادایی بمباردیه که هم اکنون فعالیت خود را منحصرا روی هواپیما‌های تجاری متمرکز کرده است، روز جمعه اعلام کرد حدود دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی را به طور تدریجی در سال ۲۰۲۰ به علت تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر فعالیت‌های این شرکت حذف خواهد کرد.
مارک ماسلوچ، سخنگوی شرکت بمباردیه اعلام کرد این شرکت یک هزار و ۹۰۰ نفر از کارکنان خود را در کانادا از جمله یک هزار و ۵۰۰ نفر در کبک، ۵۰۰ نفر در مکزیک و ۴۰ نفر در آمریکا اخراج خواهد کرد.
حذف این فرصت‌های شغلی حدود ۱۰ درصد کارکنان بمباردیه را شامل می‌شود که کل کارکنان آن در جهان حدود ۲۲ هزار نفر است که ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از آن‌ها در کانادا و عمدتا در کبک هستند. شرکت بمباردیه بر اثر کاهش پیش بینی شده ۳۰ درصدی تحویل هواپیما‌های تجاری در مدت ۱۲ ماه به علت همه گیری کرونا، این تصمیم را اتخاذ کرده است.
بمباردیه پیش بینی می‌کند در ارتباط با این هماهنگ سازی کارکنان خود ۴۰ میلیون دلار آمریکا (۲۶ میلیون یورو) در سال ۲۰۲۰ از هزینه‌های خود را کاهش دهد. بعد از اعلام این خبر؛ اریک ژیرار، وزیر دارایی کبک اعلام کرد از نظریه "یک کمک اضافی" به شرکت بمباردیه استقبال می‌کند. وی تصریح کرد "بمباردیه برای بخش هوانوردی" کبک که در منطقه مونترال متمرکز است، "فوق العاده اهمیت دارد".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است