رئیس لیگ ملی فوتبال آمریکا عذرخواهی کرد


رئیس لیگ ملی فوتبال آمریکا عذرخواهی کرد

رئیس لیگ ملی فوتبال آمریکا از اینکه به خواسته بازیکنان این لیگ که پیشتر از این نهاد خواسته بودند نژاد پرستی را محکوم کند توجهی نکرده بود عذرخواهی کرد.

رئیس لیگ ملی فوتبال آمریکا عذرخواهی کرد به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس،راجر گودل رئیس لیگ ملی فوتبال آمریکا روز جمعه از اینکه به خواسته بازیکنان این لیگ که پیشتر از این نهاد خواسته بودند نژاد پرستی را محکوم کند و از اعتراضات اخیر آمریکا پس از مرگ جورج فلوید حمایت کند توجهی نکرده بود عذرخواهی کرد.
گودل با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت این دوره‌ای دشوار برای کشور ما و به ویژه برای سیاه پوستان کشور است. ما، لیگ ملی فوتبال، نژادپرستی و ظلم سیستماتیک بر سیاه پوستان را محکوم می‌کنیم. ما اعتراف می‌کنیم که اشتباه کردیم که به خواسته بازیکنان لیگ پیش از این توجه نکردیم. ما همه را ترغیب می‌کنیم که با صلح و آرامش حرف بزنند و اعتراض کنند. از دیدگاه ما زندگی سیاه پوستان مهم است.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که لیگ ملی فوتبال آمریکایی به دلیل واکنش نشان ندادن پس از حادثه غم انگیز ۲۵ مه در مینیاپولیس و محکوم نکردن نژادپرستی و وحشیگری پلیس به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
فلوید سیاه پوست آمریکایی ۴۶ ساله در زمان دستگیری توسط یک پلیس سفید پوست و فشار زانویش بر گلوی وی به مدت بیش از ۸ دقیقه جان باخت.
روز پنجشنبه شماری از ستاره‌های لیگ ملی فوتبال از جمله پاتریک ماهومس کوارتریک تیم کانزاس سیتی با انتشار ویدئویی محکوم کردن خشونت‌های نژادپرستانه و حمایت از معترضان را خواستار شدند.
گودل پیش از این هم به دلیل مدیریت جنبش اعتراضی که توسط کالین کپرنیک ستاره سابق سانفرانسیسکو به راه افتاده مورد انتقاد قرار گرفت. کوپرنیک نخستین شخصی بود که در سال ۲۰۱۶ به نشانه اعتراض به خشونت پلیس علیه سیاه پوستان در زمان پخش سرود ملی بر روی زمین زانو زد.
گودل متعهد شد از این پس متحد بازیکنان لیگ باشد. وی گفت من شخصا با شما اعتراض می‌کنم و می‌خواهم اگر تغییری در کشور لازم است در آن نقش داشته باشم.
در لیگ ملی فوتبال آمریکایی ۷۰ درصد بازیکنان سیاه پوست هستند. اما مربیان، روسای تیم‌ها، داوران و مفسران اکثرا سفید پوست هستند. این لیگ که در آمریکا محبوبیت بسیاری هم دارد از مدت‌ها پیش با مشکلات مرتبط با نژادپرستی دست و پنجه نرم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند