2 نوزاد مبتلا به کرونا در کردستان بهبود یافتند


2 نوزاد مبتلا به کرونا در کردستان بهبود یافتند

سنندج - ایرنا - مدیر روابط عمومی دانشگاه کردستان گفت: از ابتدای اسفند تاکنون 14 نوزاد از مادران مبتلا به کرونا در استان متولد شده‌اند که تنها 2 نوزاد مبتلا به این بیماری بودند که آنها نیز پس از سیر مراحل درمانی، بهبود یافتند.

دکتر آرزو فلاحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون ۵۱ مادر مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده‌اند که ۱۴ نفر از آنان نوزاد خود را به دنیا آورده و تحت درمان‌های لازم قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مراقبان سلامت خانه‌ها و مراکز بهداشت استان موظف هستند در کنار ارائه خدمات حضوری، مادران باردار پر خطر را نیز به صورت تلفنی و سایر روش‌های غیر حضوری مرتب زیر نظر داشته باشند، افزود: بهترین راه در امان ماندن این مادر و سایر افراد خانواده از ابتلا به ویروس کرونا ماندن در خانه و عمل به توصیه‌های بهداشتی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بهداشت دست می تواند ویروس کرونا را در مسیرهای انتقال خود متوقف کند، اضافه کرد: مادران باردار باید به صورت مرتب دست‌های خود را شسته و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فلاحی به مادران باردار توصیه کرد از تماس با دیگران بویژه گروه‌ها و تجمعات بزرگ خودداری کرده و در مکان‌هایی با ازدحام زیاد حضور نیابند و اگر مجبور به حضور شدند، فاصله یک و نیم تا ۲ متری را رعایت کرده و حتما از ماسک استفاده کنند.

وی بر لزوم پرهیز از استرس در دوران بارداری هم تاکید کرد و یادآور شد: احساس استرس در دوران بارداری طبیعی است و با شیوع کرونا ممکن است این استرس بیشتر شود اما اقداماتی وجود دارد که با انجام آن‌ استرس و اضطراب قابل کنترل خواهد بود.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۱۶ خرداد در مجموع ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...