دوربین مدار بسته رم خور


دوربین مدار بسته رم خور

این روزها استفاده از دوربین مدار بسته یک امر مهم برای کنترل و محافظت محل مورد نظر ما بشمار می‌آید که این محل می‌تواند یک محیط باز مثل کوچه، خیابان، باغ و... باشد و یا می‌تواند یک محیط بسته مثل قسمت‌های مختلف منزل، اداره، بیمارستان و بسیاری از جاهای دیگر باشد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فروشگاه الکامپ، همچنین امروزه با پیشرفت روزافزون تکنولوژی تنوع در این نوع دوربین‌ها بیشتر شده به‌ طوری‌ که دوربین‌های دیجیتال که در چند سال اخیر وارد بازار شده‌اند و با توجه به امکانات و کیفیت بالاتری که نسبت به دوربین‌های قدیمی یعنی آنالوگ دارند رفته‌ رفته جای آن‌ها را می‌گیرند؛ اما با این‌ حال شاید مشکل آن داشتن دانش برای شبکه کردن آن‌ها باشد بطوری که اگر این دانش را شخص نصاب نداشته باشد امکان نصب دور و استفاده از چنین دوربین‌های وجود نخواهد داشت.

دوربین مدار بسته رم خور

یکی از این نوع دوربین‌ها با توجه به قیمت دوربین مدار بسته می‌خواهیم معرفی کنیم دوربین حافظه خور یا به‌ اصطلاح رم هست که در این نوع دوربین یک شیار برای کارت حافظه SD یا microSD روی خود دوربین تعبیه‌ شده و در مدل‌های دیگر نوعی وجود دارند که غیر از شیار حافظه شیاری هم برای استفاده سیکارت وجود دارد که آن‌ها هم جزء مدل حافظه خور محسوب می‌شوند. همچنین باید یادآور شد این نوع دوربین‌ها از نوع دیجیتال (IP) هستند و برای دوربین‌های آنالوگ چنین امکانی وجود ندارد.

عملکرد دوربین مداربسته حافظه خور

این نوع دوربین‌ها نوع جدیدی از دوربین‌های دیجیتال تحت شبکه هستند که در آن‌ها علاوه ضبط روی سیستم ضبط مرکزی (DVR) امکان هم‌زمان ضبط ویدئو روی درگاه حافظه آن‌که از نوع micro SD,SD فراهم هست را انجام می‌دهد که روی کاتالوگ آن‌ها عبارت Bulit-in micro SD درج‌ شده، همچنین این امکان وجود دارد که فقط در یک حالت مشغول ضبط ویدئو باشد (روی رم ذخیره کند و یا به سیستم دستگاه مرکزی DVR تصاویر را بفرستد)

مزایا

دوربین مدار بسته رم خور

اگر کاربر به خاطر شلوغی و یا هزینه سیم‌کشی تمایلی نداشته باشد که تصاویر را روی سیستم ضبط مرکزی (DVR) ضبط کند می‌تواند تنها از کارت حافظه برای ضبط تصاویر استفاده کند تا از این بابت از شر شلوغی دستگاه و سیم‌کشی آن راحت باشد و به‌راحتی دوربین رو نصب و راه‌اندازی کند. ظرفیت حافظه این دوربین‌ها در میزان ۱۶،۳۲،۶۴ گیگ هست که تنها در چند ساعت (بسته به کیفیت تصویر) قادر ضبط تصاویر روی کارت حافظه هست. همچنین برخی از این دوربین‌ها قابلیت ضبط صدا را دارند که می‌توانند همراه با تصاویر صدا را هم ضبط کنند که این‌ یکی از مزیت‌های این دوربین‌ها بشمار می‌رود. برای استفاده در محیط‌های تاریک مدل‌هایی با قابلیت دید در شب را دارند که در صورت لزوم کاربران می‌توان این نوع مدل را هم تهیه کنند. این دوربین‌ها همان‌طور که مزیت‌هایی دارند معایبی هم دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها کی پردازیم:

معایب

یک از مهم‌ترین معایب این دوربین‌ها امنیت آن‌ها هست بدین‌صورت که زمانی دوربین به سرقت می‌رود تمام اطلاعاتی که در کارت حافظه ذخیره‌ شده همراه دوربین از دست می‌رود و تنها خسارت به وجود آمده دوربین از دست‌ رفته نمی‌باشد. درصورتی‌ که اگر به دستگاه DVR برای ضبط متصل باشد تصویر تا موقع سرقت در دستگاه ذخیره می‌شود و به‌نوعی می‌توان عامل حادثه را به‌نوعی پیگیری کرد.

از معایب دیگر این دوربین‌ها می‌توان به ظرفیت کم ذخیره‌سازی تصاویر اشاره کرد. بدین‌صورت که به دلیل میزان پشتیبانی حجم کم دوربین‌ها از حافظه‌های ذخیره‌سازی نمی‌توان درون آن‌ها از کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا استفاده کرد در صورتی‌ که اگر به دستگاه ضبط مرکزی DVR متصل باشند این دستگاه از چندین هارد با ظرفیت‌های بسیار بالا استفاده می‌کنند و در نتیجه می‌توان تصاویر را تا چندین روز نگهداری کرد.

مکان‌های مورد استفاده

این دوربین‌ها به دلیل آن که دارای امنیت و ظرفیت ذخیره‌سازی پایینی در حالت ذخیره‌سازی روی کارت حافظه را نسبت ضبط روی سیستم DVR دارند از سوی کارشناسان توصیه می‌شود موقعی که محل موردنظر کوچک است و از نظر امنیتی وضعیت مهمی ندارند مثل یکی از قسمت‌های منزل و یا موقعی که به دلیل مسائلی ارتباط با دستگاه DVR قطع می‌شود، استفاده شود.

شرکت الکامپ یکی از بهترین و با تجربه‌ترین شرکت‌ها در زمینه واردات، مشاوره، فروش و نصب دوربین‌های مدار بسته در سطح کشور هست که با به‌کارگیری از متخصصان مجرب در این زمینه و با بیش از ۱۷ سال سابقه مفید و انجام ۴۰۰۰ پروژه موفق قادر است تا مشتریان گرامی را در این زمینه راهنمایی‌های لازم را انجام دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک تولد به خواهر اردیبهشت ماهی + عکس نوشته زیبا تبریک تولد