سنندج و قروه از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفتند


سنندج و قروه از لحاظ ابتلا به کرونا در وضعیت قرمز قرار گرفتند

سنندج - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بر اساس جدیدترین آمار وضعیت شیوع کرونا که از سوی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شده، سنندج و قروه در لیست شهرهای قرمز قرار گرفتند.

دکتر فرزین رضاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناطقی در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند که در ۲ هفته اخیر، متوسط میزان بستری روزانه آنها به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بیشتر از سه نفر باشد که این وضعیت هم اکنون در سنندج و قروه به وجود آمده است.

وی به شهروندان این مناطق هشدار داد در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری، با موج جدید و شدیدتری از این بیماری مواجه خواهند شد.

دکتر رضاعی از استمرار روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: شهروندان از ترددهای غیرضروری تجمع در اماکن عمومی، دید و بازدید و دورهمی‌ها و مهمانی‌ها به صورت جدی خودداری کنند و حتماً از ماسک استفاده کنند در غیر این صورت وضعیت اسف‌باری در استان به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا شکل می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، با موج شدیدتر از بیماری مواجه خواهیم شد که باید شاهد مرگ عزیزان‌مان به دست خود و در اثر بی ملاحضگی و بی دقتی در رعایت اصول بهداشتی باشیم.

دکتر رضاعی نسبت به بی‌تفاوتی برخی شهروندان در این خصوص هشدار داد و گفت: در صورت بی مبالاتی مبنی بر عدم رعایت اصول بهداشت فردی، رعایت فاصله فیزیکی از دیگران، برگزاری عروسی ­ها و مهمانی‌ها و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر وضعیت غیر قابل کنترل و اسفباری در هفته ­های آینده خواهیم داشت و تمام زحمات کنترلی به هدر خواهد رفت.

وی یادآور شد: تا حد امکان مواردی همچون ماندن در منزل، پرهیز از حضور در اجتماعات، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، حفظ فاصله ۲ متری از افراد، دقت در پرهیز از دست زدن به صورت قبل از شستشوی دست‌ها با آب و صابون، پرهیز از مسافرت برون شهری غیر ضروری، پرهیز از تردد و حضور غیر ضروری در مراکز بهداشتی و درمانی را رعایت کنند.

براساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر جمعه ۱۶ خرداد در مجموع ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هشت هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسدود شدن پل گلدن گیت سانفرانسیسکو از سوی حامیان فلسطین