تصاویر| مرسدس بنز زره‌پوشی که به پیشنهاد محمدرضا پهلوی برای ارتش ایران ساخته شد


تصاویر| مرسدس بنز زره‌پوشی که به پیشنهاد محمدرضا پهلوی برای ارتش ایران ساخته شد

مرسدس بنز کلاس جی گران‌ترین خودروی شاسی بلند شرکت مرسدس بنز است که هم کاربرد نظامی دارد و هم یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های این شرکت شناخته می‌شود. این خودرو در سال 1979 میلادی، به پیشنهاد محمدرضا پهلوی ساخته شد.

آفتاب‌‌نیوز :

اخیرا از طرح مدل تازه‌ای از مرسدس بنز کلاس جی رونمایی شده است. این مرسدس کلاس جی واگن به مثابه یک پناهگاه عمل می‌کند و در برابر مواد انفجاری و شلیک اسلحه کلاشنیکف ‌ای کا ۴۷ مقاوم است. چرخ‌های این خودرو دارای پوششی از زره‌پوش فولادی هستند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ قیمت این خودرو ۷۰۰ هزار دلار است. بدنه این خودرو تمام فولادی است و در برابر انفجار ۱۵ کیلوگرم تی ان تی مقاومت می‌کند. این خودرو مجهز به دوربین‌های مادون قرمز دید در شب و سیستم تهویه هوای مجهز به فیلتر‌های‌ای بی سی برای مقاومت در برابر مواد موجود در قطعات انفجاری است.

تعداد بازدید : 129

مرسدس بنز کلاس جی گران‌ترین خودروی شاسی بلند شرکت مرسدس بنز است که هم کاربرد نظامی دارد و هم یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های این شرکت شناخته می‌شود. این خودرو در سال ۱۹۷۹ میلادی، به پیشنهاد محمدرضا پهلوی ساخته شد.

شرکت مرسدس بنز به پیشنهاد محمدرضا شاه پهلوی، شاسی‌بلند کلاس جی را برای ارتش شاهنشاهی ایران طراحی کرد، اما به واسطهٔ انقلاب ۵۷ این محصول هیچگاه به ارتش ایران نرسید و به خودروی اصلی ترابری سبک ناتو تبدیل شد.

سرانجام پس از ۳۸ سال، در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه بین‌المللی خودروی دیترویت، مرسدس بنز از نسل جدید این خودرو رونمایی کرد که هم‌چنان با مقاومت در برابر زمان، از زبان طراحی نسل پیش از خود پیروی می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری