ساماندهی شهروندان خارجی در اولویت کار پلیس یزد قرار دارد


ساماندهی شهروندان خارجی در اولویت کار پلیس یزد قرار دارد

یزد- ایرنا- فرمانده انتظامی یزد گفت: در سال‌ 99 طرح‌های مختلفی برای بهبود شرایط امنیتی استان پیش‌بینی شده است از جمله آن می توان به ساماندهی تردد شهروندان خارجی، انضباط ترافیکی، موتورسیکلت سواران و نیز تقویت حوزه های پلیس راه و راهنمایی و رانندگی یاد کرد.

سرتیپ عباسعلی بهدانی‌فرد در دیدار با امام جمعه بخش مرکزی یزد افزود: در این مورد به همکاری همگان و همراهی مسوولان نیاز است و تلاش ماموران انتظامی ارتقای امنیت است که در این مدت با اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی نتایج مطلوبی به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان یزد با اشاره به طرح‌های پلیس در مقابله با بدحجابی، سگ گردانی و مزاحمت برای شهروندان اظهار کرد: اجرای این طرح‌ها در جامعه رضایت‌مندی شهروندان را به دنبال داشته است.

به گزارش عصر شنبه پایگاه خبری پلیس، همچنین امام جمعه بخش مرکزی( محمدآباد) یزد گفت: انقلاب ما بر اساس امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت و پیروز شدو در حال حاضر تمام اقدامات پلیس، نماد عقلانیت امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام سید محمدکاظم مدرسی افزود: تفاوت بین تربیت اسلامی و غیر اسلامی در نیروهای نظامی ایران و سایر کشورهای دنیا کاملا مشهود است.

وی با اشاره به اقدام خشن نظامیان غربی و آمریکایی در برخورد با مردم و استفاده از گاز اشک آور و سگ در برابر زنان و کودکان بی گناه گفت: در اعتراض‌های سال گذشته، کارکنان پلیس که حتی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند حاضر نشدند حیثیت مردم را زیر سووال ببرند و تمام برخورد آنها اسلامی بود.

امام جمعه محمدآباد یزد با تاکید بر حضور فرهنگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی(ناجا) در شورای فرهنگ عمومی و مطالبه گری ناجا از دیگر سازمان‌ها افزود: حضور این نهاد در این جلسات به همه جرات و جسارت پیگیری می دهد، پس باید از اقدامات پلیس در جامعه حمایت کرد.

به گزارش عصر شنبه پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی یزد امروز گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۷۴ شهروند غیرمجاز خارجی که در سه نقطه مرکز این استان مخفیانه تجمع کرده بودند در چندین عملیات از سوی نیروهای پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

بهدانی‌فرد افزود: در چارچوب ارتقای امنیت اجتماعی و با هدف مبارزه با ناامن کنندگان امنیت، ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و پلیسی از تجمع تعدادی از آنها در مناطق مختلف شهر یزد مطلع شدند.

وی با بیان اینکه این افراد از مرزهای شرقی و جنوب شرق کشور به صورت غیرمجاز وارد ایران شده بودند،تصریح کرد: مقصد بعدی آنها استان های مرکزی کشور بود و در این مورد افرادی که در جابه جایی شهروندان خارجی فعالیت داشتند، شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار دارند.

تعداد افغان های مجاز در یزد حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می شود و شمار افراد غیرمجاز نیز همین تعداد برآورد شده که آمار آنها در فصول مختلف سال در نوسان است.

هفته گدشته یک خودرو حامل شهروندان خارجی بدون توجه به دستور پلیس ، پس از اصابت تیر به لاستیک آن، راننده خودرو هشت کیلومتر با لاستیک بدون باد در جاده حرکت کرد و دچار آتش سوزی شد که در این حادثه تلخ سه نفر که در عقب خودرو مخفی بودند، فوت و هشت نفر نیز زخمی شدند.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هرار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها زندگی می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی اوس غلام ”نون خ” با استایلی شیک و امروزی رو دیده بودین ؟!