الزام استفاده کارکنان ادارات و ارباب رجوع از ماسک در فرآیند حضور در ادارات


الزام استفاده کارکنان ادارات و ارباب رجوع از ماسک در فرآیند حضور در ادارات

استاندار کردستان از ادارات و ارباب رجوع خواست جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در هنگام به مراجعه به ادارات از ماسک استفاده نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا شامگاه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: برای مبارزه جدی‌تر با این بیماری باید تلاش و از هر راه ممکن حساسیت و توجه مردم را جلب کرد.

وی افزود: متاسفانە بعد از گذشت چند ماە از این بیماری مردم حساسیت خود را در بکارگیری راه‌های پیشگیری از انتشار آن از دست داده‌اند و باید تلاش شود دوباره این حساسیت در مردم بوجود آید.

استاندار کردستان با بیان اینکه راه مقابله با بیماری کرونا صرفا بستن مشاغل و کسب و کار مردم نیست به فرمانداران شهرستان‌ها تاکید کرد بصورت جدی بر اماکن گوناگون و ادارات نظارت داشته باشند و از رعایت پروتکل های بهداشتی در این اماکن اطمینان حاصل کنند.

مرادنیا یادآور شد: کارکنان ادارات و ارباب رجوع حتما در زمان حضور در ادارات از ماسک استفاده کنند چرا که بنا براعلام مسوولان بهداشت و درمان، این مهم نقش مهمی در پیشگیری از شیوع کرونا خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی همه جانبه با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما، فضای مجازی در دستور کار باشد و نظارت بر اماکن مختلف برای رعایت الزامات بهداشتی تشدید شود.

استاندار کردستان به اوج‌گیری بیماری کرونا در سنندج اشاره کرد و گفت: مکان‌های تجمع مردم از جمله کمربندی آبیدر و خیابان فردوسی سنندج که به محل حضور دستفروشان تبدیل شده باید مورد توجه قرار گیرد و از تجمع هایی از این دست جلوگیری شود.

مرادنیا با بیان اینکه حفظ سلامت و مراقبت از جان مردم وظیفه همه مدیران در شرایط موجود است به دانشگاه علوم پزشکی استان دستور داد ظرفیت تخت های بیمارستانی را برای بیماران احتمالی کرونا افزایش دهند تا در صورت نیاز، استان با کمبود تخت آی سی یو مواجه نشود و بتوان به بیماران خدمات مناسب ارائه داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم وضعیت سنندج را در ابتلا به بیماری کرونا و تعداد مبتلایان خطرناک توصیف کرد و افزود: سنندج وارد موج دوم بیماری شده و می‌توان وضع آن را وخیم دانست.

فرزین رضاعی اضافه کرد: تا این لحظه 152 بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که 110 مورد آن مربوط به سنندج است.

وی از مردم خواست با رعایت بهداشت فردی، پرهیز از حضور و در اجتماعات و استفادە از ماسک هنگام تردد کادر درمانی را در مقابلە با این بیماری یاری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط