تظاهرات در شهر‌های مختلف کانادا علیه نژادپرستی


تظاهرات در شهر‌های مختلف کانادا علیه نژادپرستی

معترضان در تظاهرات در شهر‌های تورنتو، اوتاوا و ونکوور با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد، اعتراض خود را به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا و کانادا نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه سیتی نیوز، صد‌ها نفر ضد نژادپرستی در شهر تورنتو در کانادا تظاهرات کردند.
حاضران در این تظاهرات با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد اعتراض خود را به اقدامات نژادپرستانه در آمریکا و کانادا نشان دادند.
معترضان شعار می‌دادند:"جان سیاه پوستان مهم است"
بر روی یکی از پلاکار‌ها نوشته شده بود:"زمانی که پلیس کشتار می‌کند آن را می‌توان چه نامید آیا او پلیس است؟ ""خشونت را متوقف کنید. ""نژادپرستی را متوقف کنید. "جان همه مردم اهمیت دارد. "
افزایش انتقادات از نخست وزیر کانادا به خاطر محکوم نکردن اقدامات دولت ترامپ
انتقادات از جاستین ترودو (Justin Trudeau) نخست وزیر کانادا به خاطر محکوم نکردن اقدامات دولت ترامپ ضد تظاهرکنندگان در آمریکا به شدت افزایش یافته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی ان اچی کی، ترودو در سخنرانی مطبوعاتی خود از هرگونه محکوم کردن اقدامات ترامپ خودداری کرد. او به سئوال یکی از خبرنگاران پاسخ نداد و برای مدت ۲۲ دقیقه سکوت اختیار کرد. این موضوع سبب انتقادات زیادی از ترودو شده است.
در این حال وی در تجمع اعتراضی در شهر اوتاوا (Ottawa) پایتخت کانادا حاضر شد. او در این تجمع سخنرانی نکرد، اما در حالیکه زانو زده بود به سخنان دیگر افراد گوش فرا داد.
برخی ناظران سیاسی معتقدند حضور نخست وزیر کانادا در تظاهرات ضد نژادپرستی تلاشی در جهت کاهش انتقادات از وی بوده است.
تظاهرات در ونکوور کانادا
صد‌ها نفر در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا در شهر ونکوور در کانادا تظاهرات کردند.
حاضران در این تظاهرات با در دست داشتن پلاکارد و سر دادن شعار اعتراض خود را به اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا ضد سیاه پوستان و همچنین اقدامات نژاد پرستانه در کانادا نشان دادند.
بر روی برخی از پلاکارد‌ها نوشته شده بود:"کشتار برادران و خواهران ما را متوقف کنید. " "زندگی سیاه پوستان مهم است. "سکوت سفید پوستان سبب خشونت بیشتر می‌شود. ""نژاد پرستی ضد مهاجران در کانادا باید متوقف شود. "

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت