تکمیل سد عالی محمود الیگودرز 30میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


تکمیل سد عالی محمود الیگودرز 30میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خرم‌آباد - ایرنا - سرپرست شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد عالی محمود الیگودرز 22 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل عملیات باقیمانده این سد 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

داریوش حسن نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سد با هدف استفاده بهینه از پتانسیل آب رودخانه عالی محمود به منظور تامین ۶میلیون متر مکعب آب کشاورزی و صنعت، مهار سیلاب‌های حوضه آبریز و استفاده از آن در فصول کم آب احداث می شود.

وی گفت: همچنین تخصیص آب سد برای اهداف کشاورزی، صنعت و زیست محیطی به ترتیب ۰/۵ ، ۰/۱ و ۶/۱ میلیون مترمکعب در سال از اهداف و مزایای طرح می باشد.

وی افزود: سد عالی محمود به صورت سنگریزه ای با هسته رسی و با ۳۲.۵ متر ارتفاع و ۲.۸۸ میلیون متر مکعب حجم مخزن می باشد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی سد عالی محمود از سال ۹۱ شروع و به دلیل کمبود اعتبار تخصیصی روند اجرایی آن کند و متوقف شد.

وی بیان کرد: از سال گذشته با تامین اعتبار عملیات اجرایی آن با انتخاب پیمانکار جدید شرکت عمران و تولید نیروی مجدد شروع شده و عملیات اجرای جاده جایگزین و تکمیل تجهیز کارگاه در حال انجام است.

حسن نژاد گفت: همچنین اقدامات خوبی در مهندسی ارزش در بدنه و پی سد در دستور کار شرکت آب منطقه ای قرار گرفته که در صورت انجام مراحل قانونی و نتیجه بخش بودن این مطالعات، اقدامات موثری در کاهش هزینه ها و زمان اجرای پروژه اتفاق خواهد افتاد .

وی اظهار کرد: بیشتر پروژه های مرتبط با سیل (به جز ایستگاه های پمپاژ) که اعتبار آن به شرکت آب منطقه ای اختصاص داده شده تا پایان مرداد ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید و شرکت هیچ گونه نگرانی در خصوص جذب اعتبار این پروژه ها ندارد.

وی تصریح کرد: با تخصیص اعتبار به موقع طرح های عمرانی در سال جاری شاهد جهش خوبی در پروژه های عمرانی از جمله سد ها و شبکه ی آبیاری خواهیم بود.

سد عالی محمود در حوضه کارون زیرحوضه ازنا - الیگودرز بر روی رودخانه عالی محمود در حال احداث می باشد.

این سد در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان الیگودرز در استان لرستان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403