خرید 50 عدد تجهیزات پزشکی از طریق خیرین سلامت


خرید 50 عدد تجهیزات پزشکی از طریق خیرین سلامت

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از خرید 50 عدد تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و 700 میلیون تومان از طریق خیرین سلامت و تحویل به معاونت درمان شامل ونتیلاتور پرتابل 10 دستگاه، تب سنج لیزری 19 دستگاه، پالس اکسی متر 112 دستگاه و 50 عدد تخت تاشو بیمارستان صحرایی خبرداد.

عطاالله حیدری امروز(18خرداد) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اقدامات معاونت غذا و دارو از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 تا اوایل خرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: تاکنون ۱۵۰ مورد بازرسی از سطح داروخانه‌های استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۵۹ مورد بازرسی از شرکتهای توزیع و پخش تجهیزات پزشکی در مدت زمان یادشده تاکنون صورت گرفته است، افزود: ۷۷ مورد سهمیه‌های اقلام تجهیزات پزشکی از سازمان غذا و دارو پیگیری شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه از ۴۵ مورد سهمیه بندی موجودی فعلی اقلام مذکور اسفند ماه خبر داد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲۰ هزار لیتر الکل برای شرکت تولید کننده مواد ضد عفونی کننده دست در استان خریداری شده است، بیان کرد: ۱۰۵ مورد بازرسی از کارخانجات مواد غذایی و بهداشتی استان انجام شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در مدت زمان یاد شده تاکنون ۲۰ هزار عدد مواد ضدعفونی کننده دست در ادارات و شهرستان‌های سطح استان توزیع شده است.

حیدری با اذعان به اینکه از اوایل شیوع کرونا در استان، تاکنون چهار کارخانه جهت تولید مواد ضد عفونی تغییر کاربری شده‌است، افزود: در این کارخانه‌ها ۲۴۰ هزار عدد مواد ضدعفونی کننده نیم لیتری در سطح استان تولید و توزیع شده است.

وی از خرید ۵۰ عدد تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین سلامت و تحویل به معاونت درمان شامل ونتیلاتور پرتابل ۱۰ دستگاه، تب سنج لیزری ۱۹ دستگاه، پالس اکسی متر ۱۱۲ دستگاه و ۵۰ عدد تخت تاشو بیمارستان صحرایی خبرداد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده بیمارستانی و ۳۰۰ عدد محافظ صورت توسط خیرین تهیه و توزیع شد.

حیدری ادامه داد: همچنین تعداد ۳۰۰ هزار عدد انواع ماسک (N95 و 3 لایه ) تهیه و در مراکز درمانی توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۵۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی در این ایام توزیع شده است، خاطرنشان کرد: حدود ۴ هزارو ۵۰۰ لیتر الکل در مراکز پزشکی استان توزیع شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به توزیع پنج هزار عدد ماسک در داروخانه های استان، یادآورشد: در این مدت ۵۰ هزار عدد انواع مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح از طریق شرکت‌های پخش تهیه و در داروخانه‌های استان توزیع شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا