کلاهبرداری با آگهی های جعلی استخدام در شرکت های دولتی / پلیس اردبیل فاش کرد


کلاهبرداری با آگهی های جعلی استخدام در شرکت های دولتی / پلیس اردبیل فاش کرد

حوادث رکنا: رئیس پلیس فتا استان اردبیل از شناسایی فردی که در فضای مجازی با درج آگهی استخدام به‌عنوان یک شرکت دولتی از مردم کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش گروه حوادث رکنا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل در تشریح این خبر گفت: طبق دریافت گزارش‌های مردمی و رصد فضای مجازی توسط کارشناسان سایبری استان، چند مورد آگهی استخدام با عناوین دولتی جهت بررسی صحت آن در دستور کارگروه تخصصی رصد پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با بررسی اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا، آگهی‌های استخدامی که در محیط اینترنت ازجمله سایت‌های مختلف ثبت آگهی، کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشرشده بود مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که همه آگهی‌هایی که با عنوان یک شرکت دولتی ثبت ‌شده است، مربوط به هم بوده و توسط یک نفر یا یک گروه اداره می‌شود.

پیگیری ها باعث کشف سیم‌کارت و کارت‌بانکی های امانی شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل عنوان کرد: کارآگاهان سایبری با بررسی‌های فنی و کشف سرنخ‌های به‌دست‌آمده از مستندات دیجیتال به چندین شماره تلفن و شماره کارت رسیده که با هماهنگی‌های لازم همه آن‌ها به پلیس فتا دعوت شدند که در بازجویی‌ها مشخص شد اکثر آن‌ها یا سیم‌کارت و کارت‌بانکی خود را گم‌کرده و یا به‌صورت امانت در اختیار دیگران قرار داده بودند.

سرهنگ قهرمان طالع گفت: درنهایت پس از تکمیل پرونده متهم اصلی مورد شناسایی قرار گرفت و ضمن اعتراف به جرم خود، برای ادامه روال پرونده؛ تحویل مقامات قضایی شد.

توصیه های پلیس فتا به شهروندان

این مقام انتظامی به هم‌وطنان توصیه کرد: به‌غیراز سایت‌ها و پیام رسان‌های رسمی استخدامی به‌هیچ‌وجه به سایر منابع استخدامی ازجمله شبکه‌های اجتماعی خارجی توجه نکرده و قبل از هرگونه اقدامی حتماً از مرجع رسمی و اداره یا شرکت آگهی‌دهنده استعلامات لازم را انجام دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در ارتباط باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...