طرح شناسه‌دار کردن کالا نقایص جدی دارد


طرح شناسه‌دار کردن کالا نقایص جدی دارد

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی استان ایلام گفت: طرح دولت برای شناسه‌دار کردن کالاهای صنفی ایرانی و خارجی نقایص جدی دارد و مشکلاتی برای بازار ایجاد می‌کند.

«محمود اجلالی» با بیان این مطلب به ایسنا، اظهار کرد: دولت طرحی در دست دارد که طی آن کالاهای صنفی داخلی و خارجی شاسه‌دار می‌شوند، این کار با هدف جلوگیری از از ورود کالای قاچاق و همچنین پیشگیری از فرار مالیاتی انجام خواهد شد و محاسنی دیگری هم دارد.

وی با اشاره به نقایصی که این طرح در کنار محاسن‌اش دارد، خاطرنشان کرد: این که همه کالاهای موجود در بازار کد داشته باشند باعث افزایش بیش از پیش قیمت می‌شود.

اجلالی ادامه داد: اگر این طرح باعث شود کالای قاچاق وارد نشود خوب است اما باید توجه داشت اگر کالای خارجی در بازار نباشد تولید کننده ایرانی بی‌رقیب یکه‌تاز می‌شود و مثل شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا عمل می‌کنند و کالای با کیفیت پایین و قیمت بالا تولید می‌کنند و انتقاد ناپذیر می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف لوازم خانگی استان ایلام با بیان اینکه هم اکنون بیش از 50 درصد کالای موجود در بازار قاچاق است، افزود: داد و ستد در بازار خوب نیست و فروش به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

اجلالی اضافه کرد: افزایش قیمت لوازم خانگی باعث رکود این بازار شده است و گران شدن دلار و کرونا و همچنین تحریم‌ها از دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی هستند از طرفی قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است.

اجلالی در خصوص دغدغه‌های فروشندگان لوازم خانگی گفت: انتظار داریم همانگونه که از فروش کالای قاچاق توسط مغازه‌داران جلوگیری می‌شود از فروش کالای قاچاق در فضای مجازی نیز جلوگیری شود، چون فروش مجازی کالای قاچاق آسیب جدی به بازار و فروشندگان وارد می‌کند، آنها نه مالیات پرداخت می‌کنند نه عوارض می‌دهند و هیچ تعهدی به خریدار ندارند در حالی که فروشنده مغازه‌دار تمام تعهدات خود را انجام می‌دهد و به قوانین پایبند است، پس باید حمایت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران