سهم بودجه استانی کمک به اجرای طرح تولید بچه ماهی سی‌باس پیگیری شود


سهم بودجه استانی کمک به اجرای طرح تولید بچه ماهی سی‌باس پیگیری شود

استاندار بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های ساحل و دریای استان بوشهر در بخش‌های اقتصادی و تولیدی گفت: پرورش جلبک و آرتمیا از برنامه‌های تدوینی استان در عرصه دریا بوده و در این راستا تولید 200 هزار تن ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان است.

عبدالکریم گراوند در نشست نقش مراکز آموزش عالی در جهش تولید با بیان اینکه دانشگاه‌ها نقش ارزنده و مهمی در توسعه دارند اظهار کرد: اکنون دانشگاه خلیج فارس با توانمندی بالایی که دارد جزء دانشگاه‌های موفقی است که الگوی مهمی در توسعه استان بوشهر ارائه کرده است.

وی جهش تولید با همکاری مراکز آموزش عالی امری مهم و ضروری دانست و بیان کرد: در جهش تولید باید توجه ویژه‌ای به طرح‌های علمی و پژوهشی شود که در این عرصه دانشگاه‌ها می‌توانند نقش آفرینی کنند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر با تاکید بر هدایت اعتبارات فناوری به بخش تولید خاطرنشان کرد: کمک به تجاری سازی محصولات شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار دارد و در این زمینه باید از ظرفیت‌های ملی هم استفاده شود.

گراوند تمرکز بر راه‌اندازی شهرک زیست فناورانه استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: استان ساحلی بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش دریا و ساحل دارد که باید از این ظرفیت و فرصت در تولید محصولات دریایی بیشتر بهره برد.

وی پرورش آرتمیا و جلبک در دریا را یکی از پروژه‌های مهم استان بوشهر دانست و تاکید کرد: بسیاری از ظرفیت‌های تولیدی در حوزه سواحل و دریا مغفول مانده که باید از این ظرفیت در تولید انواع محصولات همانند آرتمیا و جلبک استفاده شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی شهرک تولید جلبک در استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی بوشهر تولید بچه ماهی سی‌باس را مورد توجه قرار داده و باید بر اساس برنامه تعیین شده آن را اجرایی کند.

مقام عالی دولت در استان بوشهر تاکید کرد: جهاددانشگاهی پروژه بزرگ و مهم تولید و تکثیر بچه ماهی سی باس را اجرا نماید و در این راستا استان سهم ۴.۸ میلیاردی را پیرو تفاهم نامه استانداری و جهاددانشگاهی عملی نماید. معاونت اقتصادی استانداری موضوع سهم استان و پیگیری از سازمان برنامه و بودجه جهت کمک به این طرح را پیگیری نماید؛ همچنین استانداری اقدامات و مساعدت های لازم جهت اجرایی شدن این طرح را انجام خواهد داد.

گراوند پرورش آرتمیا و جلبک‌های دریایی را یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر دانست و گفت: باید خروجی شهرک شیلاتی دلوار به پرورش آرتمیا و جلبک‌های دریایی هدایت شود.

وی از تولید ماهی در قفس در دریا خبر داد و بیان کرد: اکنون تولید ماهی در دریا از طریق قفس محدود است که در این راستا تولید ۲۰۰ هزار تن ماهی در قفس در اولویت برنامه‌های استان است.

استاندار بوشهر حمایت از شرکت‌های دانش را مورد تاکید قرار داد و افزود: استان بوشهر در عرصه شرکت دانش بنیان و مرکز رشد از ظرفیت بالایی برخوردار است که این حوزه‌ها مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی