به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی شاملو در تشریح جزئیات این خبر گفت: پانزدهم خرداد ماه خبری مبنی بر اینکه مالک پارکینگ خودرویی در حوالی خیابان مدنی تعدادی خودروهای ایرانی و خارجی فاقد پلاک در داخل پارکینگ دپو و جمع آوری کرده است، تیمی از مأموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی بررسی موضوع را بر عهده گرفتند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیسی نشان از صحت خبر داشت، گفت: با هماهنگی‌های قضائی شانزدهم خرداد ماه تیمی از مأموران برای دستگیری فرد محتکر و بازرسی از محل پارکینگ اعزام و موفق شدند تعداد ۳۵ دستگاه انواع خودرو خارجی و داخلی فاقد پلاک کشف کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای کشف شده، شامل: ۷ دستگاه پژ و۲۰۶، ۲ دستگاه جک اس ۵، ۵ دستگاه تیبا، یک دستگاه دنا، ۳ دستگاه هیوندا، ۳ دستگاه پژو پارس، ۵ دستگاه پراید، ۵ دستگاه ساینا و۴ دستگاه پژ و۴۰۵ است، افزود: مالک پارکینگ دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال یافت.

رئیس پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه ارزش ریالی خودروهای کشف شده حدود ۱۰ میلیارد ریال توسط کارشناسان برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی اولیه به جرم ارتکابی اعتراف و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه برابر تصمیمات صورت گرفته هر گونه دپو و نگهداری خودروی فاقد پلاک در پارکینگ‌ها، احتکار محسوب شده و با محتکران برابر دستور قضائی برخورد خواهد شد، از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از این گونه پارکینگ‌ها مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.