آغاز ساخت 400 خانه برای جوانان روستایی در گلستان


گرگان - ایرنا - ساخت 400 واحد مسکونی در قالب طرح تامین مسکن جوانان با اعتبار 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان به‌صورت متمرکز در روستای جعفرآباد گرگان آغاز شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب گلستان روز یکشنبه در این مراسم که استاندار و جمعی از مسوولان استان حضور داشتند گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی با زیر بنای ۸۰‌ متر مربع از ۸۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله استفاده می شود.

سید محمد حسینی افزود: این واحدها که در روستاهای استان اجرا می شود تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین در روستای جعفر آباد گرگان عملیات متمرکز اجرای طرح هادی در هشت روستای هدف گردشگری گلستان آغاز شد.

آغاز ساخت 400 خانه برای جوانان روستایی در گلستان

مطابق گزارش اداره کل بنیادمسکن انقلاب گلستان، اجرای طرح هادی در روستاهای قلعه قافه پایین و ساسنگ مینودشت، پاقلعه رامیان، بنفش تپه بندرگز، جعفرآباد و قلندرمحله گرگان، قره کیله گمیشان و توتلی تمک کلاله با اعتبار ۲۳ میلیارد ریال توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان به اجرا درخواهد آمد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲۵۰ خانه ویژه محرومان گرگان با اعتبار ۱۶۰ میلیاردریال به صورت متمرکز در روستای دودانگه این شهرستان از محل رهاورد سفر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به گلستان در بهمن سال ۹۸، بهره برداری از یک خانه نوساز و اهدا سند مالکیت در روستای کلارجان سادات گرگان از دیگر برنامه های روز یکشنبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان بود.

مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در استان گلستان ۲۲۸ هزار و ۶۰۵ خانه روستایی وجود دارد که ۲۴۸هزار و ۴۲۲ خانوار در آنها زندگی می کنند که از این تعداد ۱۲۸ هزار خانه غیرمقاوم است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در استان‌های مختلف را مقاوم‌سازی می‌کند که سهم گلستان از این تعداد سالانه بین ۵ تا ۶ هزار واحد است.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، تاکنون ۶۵ هزار خانه در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت استان، نوسازی شده است.

در گلستان یک هزار و ۵۲ آبادی وجود دارد و ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان در این روستاها سکونت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!