وزیر امور دینی الجزایر: تنها با دستور دولت درهای مساجد باز خواهد شد


وزیر امور دینی الجزایر: تنها با دستور دولت درهای مساجد باز خواهد شد

وزیر امور دینی الجزایر درباره بازگشایی مساجد تاکید کرد که دولت در این خصوص تصمیم خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الشروق»، «یوسف بلمهدی»، وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر گفت: دولت در مورد بازگشایی مساجد تصمیم گیری می کند و دولت نیز با استناد به کمیته علمی مبارزه با ویروس کرونا تصمیم می گیرد.

وی افزود: تاکنون از شوی مقامات درخصوص بازگشایی مساجد تصمیمی اتخاذ نشده است و دولت به صورت روزانه وضعیت را از کمیته مبارزه با ویروس کرونا پیگیری می کند.

یوسف بلمهدی در ادامه اظهار کرد: وزارت امور دینی الجزایر نیز در زمینه کاهش آمار مبتلایان با تعطیلی مساجد همکاری کرده است.

وی تصریح کرد: گزارش کارشناسان بهداشتی نشان از وضعیت خوب دارد و در صورت ادامه این روند با رعایت نکات بهداشتی و زدن ماسک درهای مساجد بازگشایی خواهد شد.

وزیر اوقاف و امور دینی الجزایر درباره موسم حج امسال گفت: ما منتظر گزارش وزارت جهانی بهداشت در مورد عربستان هستیم و باید دو طرف در این باره رایزنی بکنند و در حال حاضر چیزی مشخص نیست.

در راستای تدابیر پیشگیری از کرونا، مسئولان الجزایر از تاریخ ۱۷ مارس گذشته به نماز جمعه را در مساجد به حالت تعلیق در آورده اند.

وزارت امور دینی الجزایر نیم ساعت پیش از اذان ظهر، به منظور ایجاد فضایی معنوی و حفظ آرامش در روزهای شیوع کرونا اجازه پخش قرآن از مساجد این کشور را صادر کرد.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...