رفتار ددمنشانه پلیس آمریکا، حیثیت این کشور را برد


رفتار ددمنشانه پلیس آمریکا، حیثیت این کشور را برد

تحلیلگر سیاسی اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا را وحشیانه و ددمنشانه خواند وگفت: این اقدامات حیثیت ایالات متحده را برد و مردم امریکا شاهد آن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو،‌ دکتر خسروپناه رئیس موسسه حکمت و فلسفه در برنامه «بدون خط خوردگی» با بیان اینکه برخی از سیاه پوستان مقیم آمریکا و برخی دیگر از افریقا به این کشور آورده شدند، گفت: متمم ۱۴ قانون اساسی ایالات متحده در نیمه دوم قرن نوزدهم برای نخستین بار رسماً سیاه پوستان آمریکا را شهروندان آمریکا شناخت و به عنوان برده شمرده نمی شدند اما همچنان تا سال ۱۹۴۸ سیاه پوستانی که شهروند آمریکا بودند از خریدن و زندگی کردن در یک خانه و محله منع بودند.

وی به وضعیت نژاد پرستی اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل فرهنگ غلطی که در آمریکا وجود دارد، همچنان شاهد نژاد پرستی در این کشور به ویژه پلیس آمریکا هستیم. پلیس های آمریکا ایالتی هستند و از شهردار منطقه دستور می گیرند اما فرهنگ آن‌ها از قدیم الایام نژادپرستانه بوده است و درگیری که هم اکنون در آمریکا شاهد آن هستیم نخستین بار نیست و قطعاً آخرین درگیری نیز نخواهد بود.

رئیس موسسه حکمت و فلسفه درباره چشم انداز این تظاهرات اظهار کرد: با دستوری که داده شد، ارتش آمریکا وارد شهرها شده و در متن درگیری ها قرار گرفته است و ترامپ عملاً خود را درگیر این تظاهرات کرده و در مقابل مردم قرار گرفته است.

وی ترامپ را عامل افزایش درگیری ها دانست و عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا با نظراتی که ارائه می کند و توییت هایی که می زند، روحیه نژاد پرستی خود را به طور کامل نشان می دهد و این اقدامات برای خود ترامپ و حاکمیت آمریکا ضرر است زیرا همه سیاه پوستان و بخش قابل توجهی از سفید پوستان از این رفتار ترامپ ناراحت هستند.

خسروپناه اقدامات نژادپرستانه پلیس آمریکا را وحشیانه و ددمنشانه خواند و بیان کرد: با توجه به اینکه در عصر رسانه هستیم و همه این اقدامات را مردم آمریکا می بینند، این اقدامات حیثیت ایالات متحده آمریکا را برده است و مردم جهان یک احساس تنفری نسبت به این کشور و حاکمانش پیدا کرده‌اند.

رئیس موسسه حکمیت و فلسفه از اثرات کرونا بر گسترش اعتراضات مردم آمریکا گفت و اظهار کرد: آمریکایی ها با وجود هیاهویی که در مناطق مختلف جهان می کنند، اما بیماری مانند کرونا را نمی توانند مدیریت کنند و این بیماری به دلیل اثرات اقتصادی که بر مردم آمریکا گذاشته است، باعث افزایش خشم مردم این کشور شده است.

وی ضمن اشاره به جنایات آمریکا در کشورهای مختلف جهان، گفت: حاکمان و نیروهای نظامی آمریکا در حال حاضر این جنایات را در کشور خود پیاده می کنند. این اعتراضات تنها حاصل روحیه نژادپرستی علیه سیاه پوستان نیست و حتی اگر اعتراضی علیه سفید پوستان صورت بگیرد، متأسفانه پلیس و ارتش آمریکا باز هم رفتارهای جنایت آمیز انجام می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه