مردم ماسک زدن و شستشوی مکرر دست ها را فراموش نکنند


مردم ماسک زدن و شستشوی مکرر دست ها را فراموش نکنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت : با توجه به تصمیم گیری های ستاد کرونا و برداشتن تمام محدودیت ها ، کادر بهداشت و درمان باید متفاوت عمل کنند و نباید تسلیم شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز دکترحسین کریم اظهار کرد: کرونا بیماری نیست که از روز اول پروتکل مشخصی داشته باشد و با خاطر جمع اوضاع را مدیریت کنیم ، نیاز است جلسات مستمری داشته باشیم و به صورت مداوم اقدامات خود را بررسی کنیم و تجدید نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هراستانی باید با توجه به شرایطی که دارد پروتکل ها و استراتژی ها را تدوین کند تصریح کرد : با توجه به شواهد موجود در خصوص موج دوم کرونا باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم .

دکتر کریم ادامه داد: با توجه به تعداد اشغال تخت های بستری و ICU به نظر می رسد هر چه سریعتر باید برای انجام کار مدیریتی کارامد اقدام کنیم تا به نتیجه برسیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: کرونا دو فاز وایرال و ایمیون دارد و هر فاز اقدامات خاص خود را نیاز دارد . شناخت این دو فاز و اقدامات درمانی موثر ، بسیار مهم می باشد، خوشبختانه با گذشت زمان درمان های مختلفی در قالب تحقیق و پروتکل درمانی ارائه شده است .

رئیس دانشگاه تاکید کرد: شاید نیاز باشد مجددا فعالیت های رسانه ای را افزایش دهیم و هدایت و اطلاع رسانی به مردم را به صورت فعال انجام دهیم .

وی تصریح کرد : مردم باید به استفاده از ماسک در تمام مکان های عمومی و پر تجمع ترغیب شوند و علاوه بر آن باید بر شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون و یا مواد ضد عفونی کننده نیز تاکید کرد .

دکترحسین کریم ادامه داد : فاصله گزاری اجتماعی همچنان باید رعایت شود، این اقدامات به ما کمک می کنند تا بار بیماری پایین بیاید ضمن آنکه به افراد مسن و دارای بیماری های زمینه ای باید بیشتر توجه شود و تست PCR در گروه های پر خطر انجام گیرد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز ضمن تاکید بر انجام مطالعات پژوهشی در خصوص امکان مجدد ویروس کرونا بیان کرد: باید مراقب فصل پاییز و پیک مجدد بیماری باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی