بهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن


طبیعت گیاهان زیادی را در اختیار انسان قرار داده تا با استفاده از آن به عنوان دارو، سیستم ایمنی خود را تقویت و در برابر انواع بیماری ها ایمن شویم.

به گزارش سایت طلا، سیستم ایمنی برخلاف بسیاری از سیستم های دیگر بدن که دارای اندام ها و بافت های مشخص و قابل تشخیص هستند، پیچیده و گسترده است و تعداد زیادی سلول و بافت را شامل می شود که هم در سایر بافت ها ساکن هستند و هم در بدن گردش می کنند. سیستم ایمنی یک سیستم محافظ چند لایه برای بدن بوده که فوق العاده سخت کار و قوی است.

بافت های سیستم ایمنی بدن نقش های متنوعی را ایفا می کنند: پوست به عنوان یک مانع اولیه برای مهاجمین، مایعات لنفاوی به طور مداوم گردش می شود تا سموم روزمره و گره های لنفاوی را در سلول ها از بین ببرد. سیستم ایمنی در حالی که از نظر فنی بخشی از سیستم گردش خون است، بافت آن بخش هایی از سیستم های گوارشی، غدد درون ریز، تنفسی و حتی اسکلت را تشکیل می دهد. در حالی که هیچ سیستمی از بدن به طور خودمختار عمل نمی کند، سیستم ایمنی بدن رابطه ویژه همزیستی با سایر سیستم های بدن دارد. سیستم ایمنی هیچ محدودیتی نمی شناسد. سلول های آن به همه جا می روند.

متعادل نگه داشتن سیستم ایمنی بدن در تمام مراحل زندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان سیستم دفاعی طبیعی، این سیستم برای حمایت از هر قسمت از بدن شما طراحی شده است. اگر بدن شما قلعه شما باشد، سیستم ایمنی بدن تان سربازانی است که در حاشیه ها، اطراف و در هر یک از راهروها و دیوارهای داخلی در حال گشت زنی هستند.

بسیاری از گیاهان دارویی به طور سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرند. این گیاهان دارویی واکنش سالم بدن در برابر استرس را تقویت کرده، پاسخ های التهابی سالم را افزایش داده و تعادل میکروبی سالم را به طور طبیعی در دستگاه گوارش تقویت می کنند. در اینجا پنج گیاه برای سلامت دستگاه ایمنی بدن آورده شده که با استفاده از آن می توانید بدنی قوی تر در برابر بیماری ها داشته باشید.


1. آستراگالوس(گون)
این گیاه ضمن سازگاری با فشار روانی روزانه ای که بر انسان ها وارد می شود، از سیستم ایمنی در سطح عمیق پشتیبانی می کند.
آستراگالوس گیاهی است که قرن هاست در طب سنتی چینی پایه گذاری شده و می تواند موجب مقاومت سالم در برابر عوامل استرس زا که گاهی جسمانی و گاهی روانی هستند، شود. همچنین عملکردهای سالم ایمنی را نیز تقویت می کند. از گون یا آستراگالوس برای تقویت کبد و سیستم ایمنی عمیق (در سطح سلولی) استفاده شده است. این گیاه به عنوان یک سازنده در نظر گرفته می شود.

بهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
2. آقطی سیاه
این گیاه به دلیل غلظت طبیعی آنتوسیانین ها (آنتی اکسیدان هایی که به آن رنگ بنفش پررنگ داده اند) و سایر فلاونوئیدها، در تامین آنتی اکسیدان و پشتیبانی از سیستم ایمنی بی نظیر است. بومیان آمریکایی از شاخه های این گیاه برای ساخت فلوت استفاده می کنند. بنابراین ، گاهی اوقات "درخت موسیقی" نیز خوانده می شود. این میوه توت بنفش روشن و طعم داری است که اغلب برای طعم مربا ، شربت و شراب استفاده می شود و در تمام طول فصل حمایت روزانه و خوشمزه ! خود را از سیستم ایمنی انجام می دهد.

بهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
3. اکیناسه(سرخارگل)
از همان ابتدای استفاده از آن، پاسخ ایمنی سالم توسط سیستم بدن را پشتیبانی می کند. این گیاه شاید یکی از معروف ترین و گسترده ترین گیاهان مورد مطالعه باشد. قرن ها توسط بومیان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفته و در دهه 1800 دوباره به شهرت رسیده است. اکیناسه که به عنوان گل مرموز بنفش نیز شناخته می شود برای تقویت شدید سیستم ایمنی و سلامتی به صورت مستمر استفاده می شود. مطالعات نشان داده اند که قسمت های مختلف گونه های مختلف اکیناسه به روش های مختلفی فعال هستند. به همین دلیل از آنها استفاده می شود.

بهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدنبهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدنبهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
4. برگ زیتون
عملکرد ایمنی بدن را پشتیبانی کرده و در عین حال از آنتی اکسیدان فراوانی نیز برخوردار است. در حالی که توجه زیادی به جنبه های تقویتی زیتون و روغن زیتون برای قلب و پشتیبانی آنتی اکسیدانی آنها می شود ، برگ زیتون با حفظ آنتی اکسیدان به حفظ عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ترکیب دهنده فعال برگ زیتون به نام اولئورپین نیز از سلامت قلب و عروق حمایت می کند.

بهترین گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
5. پونه کوهی
این گیاه هضم سالم را موجب شده و یک منبع آنتی اکسیدانی طبیعی است. علاوه بر قرنها استفاده در آشپزخانه ها در سراسر اروپا، پونه کوهی از سابقه طولانی به همان اندازه در حمایت از پاسخ ایمنی سالم برخوردار است.

این گیاه یک منبع آنتی اکسیدانی طبیعی ، دارای فتوشیمیایی است که مقاومت طبیعی بدن را تقویت می کند. روغنهای فرار این گیاه به حمایت از میکروبیوم سالم بدن مخصوصا در روده ها کمک می کند.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

پیش فروش یکساله محصولات سایپا شروع شد + جزییات | 74.1 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 22.9 هزار دیابتی ها بخوانند / هشدار مصرف این میوه‌ها به صورت ناشتا ممنوع است | 16.0 هزار استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 16.2 هزار آیا وقت آن رسیده که نگران آینده طلا شویم؟+پیش بینی قیمت طلا | 14.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق