وزارت اقتصاد موضوع تغییر در پایه های مالیاتی را در دستور کار خود قرار داد


 وزارت اقتصاد موضوع تغییر در پایه های مالیاتی را در دستور کار خود قرار داد

علیزاده گفت: وزارت اقتصاد موضوع اقتصاد هوشمند و تغییر در پایه های مالیاتی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «محمود علیزاده» شب گذشته (دوشنبه 19 خرداد) در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره هدف مالیات بر عایدی سرمایه با اشاره به اینکه دولت از زمان وزارت دژپسند بر امور اقتصادی و دارایی، موضوع اقتصاد هوشمند و تغییر در پایه های مالیاتی را در دستور کار خود قرار داد، گفت: با همکاری همه خبرگان بخش اقتصادی از جمله مرکز پژوهش های مجلس، فرآیند اصلاح موادی از قانون مالیات های مستقیم در دستور کار قرار گرفت که مالیات بر عایدی سرمایه در آن به عنوان جزئی از اصلاح این قانون دیده شده است.

معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه این لایحه در دولت مطرح است، گفت: کلیات آن تصویب شد و جزئیات آن در حال بررسی است. موضوع مالیات بر مجموع درآمد در این اصلاح قانون دیده شده است.

بنابراین گزارش، «محمد اسکندری»، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شایعه وضع مالیات عایدی بر سهام تا حدی اثر خود را بر روی بازار سرمایه گذاشت، گفت: برخی افراد بر این مبنا معاملاتی را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه عرضه توسط دولت آن گونه که باید انجام نمی شود، گفت: پذیرش شرکت ها در برخی موارد با تأخیر انجام می شود و نگرانی هایی در این باره وجود دارد. عرضه باید افزایش یابد تا نگرانی های فعالان بازار سرمایه برطرف شود./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دل بریدم از این جماعت به کنج خلوت نشسته ام احمد حسینی