همه روستاهای استان قم تحت پوشش تلفن همراه است


همه روستاهای استان قم تحت پوشش تلفن همراه است

قم – ایرنا - مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات قم گفت: هم اکنون90درصد روستاهای بالای 20 خانوار قم از تلفن ثابت برخوردارند همچنین همه روستاهای استان دارای پوشش تلفن همراه است.

"سیدرضاموسوی" روز سه‌شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دراین راستا توسعه فیبر نوری روستایی، هوشمند سازی مدارس روستایی واتصال به شبکه ملی اطلاعات، احداث سایت های BTS جدید در روستاها وارتقای تکنولوژی سایت‌های تلفن همراه از جمله طرح‌هایی است که درماه‌های اخیر به بهره برداری رسیده و یا در حال تکمیل نهایی می‌باشد.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

وی اظهار داشت:‌با هدف به روز رسانی وتوسعه زیرساخت های ارتباطی در راستای کاهش شکاف دیجیتال در تمام نقاط استان برنامه‌ریزی‌های جدی و گسترده ای انجام شده‌است که بهره‌برداری از این طرح‌ها موجب تحول زیرساختی درقم می‌شود.

وی با اشاره به آیین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال که باحضور رییس جمهور و وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات به صورت ویدئو کنفرانس در روزهای اخیر برگزار شد، اظهار داشت: استان قم در این افتتاحیه‌ها طرح های مهم زیرساختی برای افتتاح داشت که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت زیرساخت های فناوری استان ارتقا یافت.

موسوی افزود: با افتتاح‌های اخیر، شکاف دیجیتال در تمام نقاط استان، بویژه مناطق روستایی کاهش یافته است.

وی گفت:‌ در این راستا، راه اندازی ۲ دکل ارتباطی در روستاهای صفرآباد و کوه سفید قم از محل اعتبارات توسعه خدمات روستایی وزارت ارتباطات با اعتباری بالغ بر ۲۹ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی است که در روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل با اشاره به اینکه قم از جمله استان های پیشرو در توسعه زیرساختهای ارتباطی است، اظهار داشت: توسعه فیبر نوری روستایی از جمله دیگر طرح‌هایی مهمی است که از سال گذشته در سطح استان آغاز شده‌است که با اجرای این طرح و ایجاد فیبر نوری مادر، امکان توسعه پهنای باند اینترنت به روستاهای قم توسط اپراتورها فراهم می‌شود.

موسوی ادامه داد: با توجه به زیرساخت های مناسب فناوری ارتباطات در قم، این استان بنا به دستور وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات، به عنوان استان پایلوت در اجرای طرح تبدیل ADSL خانگی به VDSL انتخاب شده که بر اساس این طرح سرعت اینترنت خانگی در قم بیش از چهار برابر افزایش می‌یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به هدف‌گذاری هوشمندسازی ۱۶۶ مدرسه و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات گفت: تاکنون ۱۵۵ مدرسه روستایی قم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فناوری ارتباطات مناسبی در سطح روستاهای استان ایجاد شده است،‌ادامه داد: تمام روستاهای استان ارتباط کامل تلفن همراه و دسترسی به اینترنت پهن باند برخوردار هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان