فهما زیست بوم انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مسجد


فهما زیست بوم انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مسجد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به شرکت 98 درصد از کانون‌های مساجد در نخستین رویداد ملی فهما، گفت: این رویداد، زیست بومی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی در آیین تجلیل از برگزیدگان رویداد ملی فهما که در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد با اشاره به اینکه نخستین دوره رویداد ملی فهما از سال ۹۸ آغاز شد، گفت: فهما یک جشنواره نیست، رویداد ملی فهما زیست بومی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری در دل مسجد برای ارتباط با مسئولان، اعضای کانون ها، آموزش فعالان کانون‌ها و نیز ارایه ایده‌های خلاقانه است که خروجی آن موجب رونق بیشتر مساجد می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی با اشاره به تعبیر امام خمینی (ره) که فرمودند: مسجد سنگر است، گفت: همه ما تلاش می‌کنیم که با اجرای رویداد ملی فهما قالب‌های مختلفی را ارایه دهیم و در حال حاضر خروجی کانون‌ها به ۲۵ هزار و ۵۰۰ کانون رسیده است.
وی با بیان اینکه ۹۸ درصد کانون‌های مساجد در رویداد ملی فهما شرکت کرده اند، گفت: قرار بود تجلیل از منتخبان این جشنواره در اسفند ماه ۹۸ برگزار شود که به دلیل بحران کرونا در آن مقطع زمانی برگزار نشد.
رییس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ادامه به روند داوری این رویداد ملی اشاره کرد و گفت: در قضاوت بخش‌های مختلف این جشنواره ۳۰ داور در رشته‌های مختلف حضور داشتند و به ارزیابی شرکت کنندگان در این جشنواره پرداختند.
حجت الاسلام ارزانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در تعریف جوان سه مولفه انرژی، امید و ابتکار را نام بردند. به نظرم رویداد ملی فهما تلاشی بود که انرژی نهفته در کانون‌ها را با امیدی که در اعضای آن ایجاد کرد به سرمنزل مقصود رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج