حمله پلیس آمریکا با چاقو به خودرو‌های معترضان +فیلم


حمله پلیس آمریکا با چاقو به خودرو‌های معترضان +فیلم

برخلاف اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر نسبت دادن تخریب اموال عمومی به معترضان خشن، کلیپ‌های ویدئویی از اعتراضات آمریکا نشان می‌دهد افسران پلیس با چاقو، لاستیک خودرو‌های معترضان را پنچر می‌کنند.

خبرگزاری فارس: در هفته‌های اخیر در پی قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا»، اعتراضات سراسری در شهر‌های آمریکا و شهر‌های کشور‌های دیگر علیه تبعیض نژادی و خشونت پلیس برگزار شد.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» در این خصوص گزارش کرد، در حالیکه مقام‌های دولتی آمریکا، تخریب اموال و ارتکاب جرایم در حین برگزاری تظاهرات را به معترضان خشن و همچنان آشوبگران در سراسر آمریکا نسبت می‌دهند، اما به تازگی یک کلیپ ویدئویی منتشر شده که افسران پلیس مینیاپولیس را در حال پنچر کردن خودرو‌های معترضان با استفاده از چاقو نشان می‌دهد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «مادر جونز» و «مینیاپولیس استار تریبیون» گزارش کردند که چندین افسر پلیس کلانتری منطقه «آنوکا» با استفاده از چاقو‌هایی که در دست دارند، لاستیک خودرو‌ها را پنچر می‌کنند تا معترضان، خبرنگاران و حتی پزشکان و کادر درمان در حین اعتراضات به قتل فلوید، وسیله‌ای برای حمل و نقل نداشته باشند.

طبق این گزارش، علیرغم ماهیت تحریک‌آمیز اینگونه اقدامات نیرو‌های پلیس، اداره حفاظت عمومی مینه‌سوتا مدعی شده است که لاستیک این خودرو‌ها به نفع عموم مردم پنچر شده است.

«بروس گوردون» سخنگوی اداره حفاظت عمومی مینه‌سوتا (MDPS) روز گذشته (دوشنبه) به استار تریبیون گفت: «افسران گشت ایالتی در اقدامی راهبردی، لاستیک خودرو‌ها را پنچر کردند. تا از بروز رفتار‌هایی همچون حرکت خطرناک و با سرعت بالای خودرو‌ها به سمت معترضان و همچنین نیرو‌های امنیتی جلوگیری کنند».

وی در ادامه افزود که افسران پلیس مینیاپولس، تنها خودرو‌هایی را هدف قرار دادند که در آن‌ها محتویاتی همچون سنگ و چوب و بتون برای آسیب زدن به دیگران وجود داشته است.

با اینحال، کلیپ ویدئویی که «اندرو کیمل» مستندساز و تهیه‌کننده تلویزیون در توییتر قرار داده است، ده‌ها خودروی پنچر شده از جمله خودروی اجاره‌ای خود را در پارکینگ مینیاپولیس نشان می‌دهد.

این اولین بار نیست که اخباری از خشونت پلیس آمریکا در جریان اعتراضات به قتل فلوید منتشر می‌شود و در یکی از جدیدترین این موارد، روز گذشته، روزنامه انگلیس گاردین در گزارشی در این خصوص نوشت که اعتراضات سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی و خشونت پلیس که پس از قتل «جورج فلوید» برای یازدهمین روز متوالی در این کشور ادامه دارد، با موارد متعددی از خشونت پلیس علیه معترضان شامل مشت و لگد زدن، استفاده از گاز اشک‌آور و اسپری فلفل و حتی راندن خودرو به سمت معترضان در اعتراضات اغلب مسالمت‌آمیز همراه بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تکنیکهای مختلف تحریک مغز برای درمان اختلالات روانی و عوارض آن‌ها