سیاه پوستان از کودکی با بدرفتاری و خشونت پلیس مواجه می‌شوند


سیاه پوستان از کودکی با بدرفتاری و خشونت پلیس مواجه می‌شوند

کودکان و نوجوانان سیاه پوست به علت کار‌هایی چون دست زدن، دویدن، حمل کردن کوله پشتی، بازی کردن با چوب یا پرسه زدن در خیابان با برخورد پلیس مواجه می شوند.

سیاه پوستان از کودکی با بدرفتاری و خشونت پلیس مواجه می‌شوند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی سی ان ان، یک گزارش تازه منتشر شده گویای ده‌ها شکایت از رفتار تبعیض آمیز پلیس نیویورک با کودکان و نوجوانان رنگین پوست است.
یک کودک هشت ساله به علت اینکه با خود چوب حمل می‌کرد، بازداشت شد. یک پسر سیاه پوست یازده ساله بعد از دست دادن با یک نفر متوقف و تفتیش بدنی شد. یک پسر سیاه پوست ۱۷ ساله را به علت اینکه کوله پشتی داشت در کنار نرده‌ها نگه داشتند.
این‌ها بر اساس گزارش "هیئت بررسی شکایات مدنی" فقط تازه‌ترین اتهاماتی است که در ارتباط با سوءاستفاده ماموران پلیس نیویورک از اختیارات خود مطرح شده است.
گزارش این هیئت که روز دوشنبه منتشر شد، حاصل بررسی ۱۱۲ شکایت کاملا بررسی شده است که مربوط به کودکان و نوجوانان نیویورکی در فاصله ژانویه ۲۰۱۸ تا ژوئن ۲۰۱۹ است. این گزارش توجه بیشتر پلیس به رفتار‌های کودکان و نوجوانان رنگین پوست را نشان می‌دهد.
فِرِد دِیوی رئیس این هیئت در بیانیه‌ای گفت: "متاسفانه بعد از سال‌ها مشاهده کردن اخبار درباره بدرفتاری پلیس و تجربه کردن آن، اکنون حتی کم سن‌ترین افراد در میان ما از تنشی که اغلب بین پلیس و مردم وجود دارد، آگاهند. "
بر اساس این گزارش، از ۱۱۲ شکایت بررسی شده، در ۲۹ درصد موارد، سوءرفتار پلیس بدون مدرکی علیه افراد صورت گرفته است. در ۴۲ درصد موارد بدرفتاری پلیس با مدارک ناکافی صورت گرفت است.
اداره پلیس نیویورک ماه ژانویه در بیانیه‌ای اعلام کرد برنامه‌ای را برای جلوگیری و رسیدگی به جرایم جوانان شروع کرده است.
بیل دو بلاسیو شهردار نیویورک که با درخواست‌های معترضان برای قطع بودجه پلیس مواجه است، روز یکشنبه گفت برنامه‌هایی برای انتقال دادن بخشی از این بودجه به جوانان و خدمات اجتماعی دارد.
جومان ویلیامز فعال مدنی در نیویورک گفت داده‌های هیئت بررسی شکایات مدنی تکان دهنده است، اما دور از انتظار نیست.
وی گفت: "استفاده بیش از حد از تاکتیک‌های پلیسی در محله‌های رنگین پوستان به جوانان ما کشیده شده است. هرچند این آمار تکان دهنده است، در دولتی که بیشترین بودجه اداره پلیس نیویورک را در بودجه اجرایی خود دارد و همزمان بودجه خدمات ویژه جوانان را کم می‌کند، دور از انتظار نیست. "
گزارش هیئت بررسی شکایات مدنی موارد متعددی را نشان می‌دهد که در آن کودکان و نوجوانان سیاه پوست به علت کار‌های بی خطری مثل زدن کف دست‌ها به یکدیگر، دویدن، حمل کردن کوله پشتی، بازی کردن با چوب یا پرسه زدن در خیابان با برخورد پلیس مواجه شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط