تاکنون 99 درصد دارندگان سهام عدالت، سهام خود را نفروختند


مدیرعامل شرکت اطلاع‌ رسانی و خدمات بورس امروز در خصوص آخرین آمار فروشندگان سهام عدالت گفت: تاکنون 550 هزار نفر از دارندگان این سهام نسبت فروش سهام خود اقدادم کرده اند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌ رسانی و خدمات بورس امروز در خصوص آخرین آمار فروشندگان سهام عدالت گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار نفر از دارندگان این سهام نسبت فروش سهام خود اقدادم کرده اند.


یاسر فلاح از اینکه بخش قابل توجهی از جامعه دارندگان سهام عدالت نسبت به نگهداری این سهام اقدام کردند ابراز خشنودی کرد و گفت: این یک مسئله کاملا شخصی است و افرادی که می خواهند وارد بورس و سرمایه گذار بورسی شوند حتما باید با مطالعه این کار را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس که در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران سخن می گفت در خصوص مزیت های روش مستقیم و غیر مستقیم فروش گفت: اگر افرادی علاقمند بودند و مطالعه داشتند حتما روش مستقیم را انتخاب کنند و خودشان مالک دارایی و سهامدار مستقیم شوند.

وی افزود: اما اگر کسانی این دانش را نداشتند و کسب و کارشان چیز دیگری است می توانند از روش غیرمستقیم استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت اطلاع‌ رسانی و خدمات بورس ادامه داد: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب می کنند سهامدار شرکت های سرمایه گذاری استانی می شوند.

وی در پاسخ به اینکه آیا کسانی که در روش غیرمستقیم شرکت می کنند نمی توانند سهامشان را بفروشند؟ گفت: خیر این حرفها کذب است که در فضای مجازی شکل گرفته است.

فلاح در ادامه گفتگویش با رادیو ایران در پاسخ به اینکه آیا توصیه می کنید مردم به صورت غیرمستقیم وارد بورس شوند، تاکید کرد: مهم ترین خبری که طی روزهای گذشته اعلام شد این بود که تا روز ۲۹ خرداد امکان تعیین مالکیت سهام عدالت تمدید شده است تا قبل از این فرصت تا ۱۵ خرداد بود.

وی درباره میزان فروش سهام عدالت گفت: چیزی حدود ۵۵۰ هزار نفر تمایل داشتند سهام عدالت خودشان را بفروشند که ۳۰ درصد است به دلیل اینکه تعادل در بازار سرمایه بهم نخورد فعلا اجازه فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت داده شده است. اکثریت به دنبال حفظ این دارایی بوده اند.

فلاح در پایان در پاسخ به سوالی درباره اینکه ۴۰ درصدی که نتوانستند سهام عدالت تهیه کنند می توانند ثبت نام کنند و سهام دار شوند یا خیر، گفت: طبق قوانینی که الان وجود دارد خیر، چنین امکانی وجود ندارد مگر اینکه مجلس بخواهد در آینده فکری برای اینها بکند.



حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته