دلایل خشکی پوست و درمان آن


پوست در اثر کمبود آب و چربی، خشک، زبر و کشیده می شود و نرمی خود را از دست می دهد . علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می کند و جلای طبیعی ندارد. این خشکی به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی است که ظاهرا دیده نمی شود و … سایت بهاره کلهردراین مقاله به علل خشکی پوست پرداخته و در کنار آن راه مفیدی را هم ارائه نموده است.

دلایل خشکی پوست و درمان آن


پوست در اثر کمبود آب و چربی، خشک، زبر و کشیده می شود و نرمی خود را از دست می دهد . علاوه بر این، رنگی تیره و خاکستری پیدا می کند و جلای طبیعی ندارد. این خشکی به علت پوسته پوسته شدن طبقه شاخی است که ظاهرا دیده نمی شود و … سایت بهاره کلهردراین مقاله به علل خشکی پوست پرداخته و در کنار آن راه مفیدی را هم ارائه نموده است.

نباید آن را با بیماری پوست که در آنها ریزش مو درد و قرمزی (اگزما) وجود دارد اشتباه کرد. پوست طبیعی دارای سیزده درصد آب است که این مقدار آب با افزایش سن به تدریج کاهش می یابد تا سرانجام پیری کامل به هفت درصد می رسد ولی تا قبل از پیری مقدار آن حتی درباره آفتاب و هوای خشک نباید از ده درصد کمتر شود.

البته بعضی از افراد با پوست خشک متولد می شوند که باید در تمام دوران زندگی مراقب آن باشند. همان طور که قبلا گفتیم پوست با قشری از چربی، عرق و آب که همه آنها از لاپوست می آیند محافظت می شود.

پاک کننده های خشن وقوی صابونی میتوانند لایه چربی طبیعی پوست صورتتان را از بین ببرند و سبب خشکی، سوزش و التهاب در پوستتان شوند.پاک کننده های غیرصابونی هم که درصد کمی صابون دارند و خفیفتر هستند بیشتر توصیه میشوند مگر در مواردی که پوست فرد به شدت چرب باشد که با مشورت پزشک صابون مناسب را استفاده می کند.

زمانی که شما دارای پوستی خشک باشید ، استفاده از یک پاک کننده ی ملایم با درصدی از مرطوب کننده در آن، میتواند بهترین گزینه برای داشتن پوستی لطیف و تمیز باشد. اگر بعد از شستشو با مواد پاک کننده، پوستتان خشک ، ملتهب و یا دچار خارش شد سعی کنید محصولی دیگر را امتحان کنید و چه بهتر که با پزشک مشورت داشته باشید.ز آنجا که شما باید با دستهایتان کار کنید اول آنها را شسته سپس دستها و صورت خود را با آب ولرم مرطوب و خیس کنید نگران این نباشید که آیا آب برای خوب کف کردن صابون یا شوینده تان کافی است یا نه زیرا هدف شما داشتن پوستی نرم و انعطاف پذیر است نه پوستی که هنگام شستن جیرجیر کند.
گام بعدی استفاده از پاک کننده مناسب صورت بعد از اینکه صورتتان را با آب مرطوب کردید مقداری از پاک کننده مناسب پوستتان را در کف دستتان بریزید سپس به آرامی روی صورت بمالید و با نوک انگشتان و حرکات دایره وار ماساژ دهید، اما مراقب اطراف چشمتان باشید که این نواحی را ماساژ ندهید حتی به آرامی! زیرا در دراز مدت سبب زودتر چروک شدن پوست این نواحی می شود.

دلایل خشکی پوست و درمان آن

مرطوب کننده ها علاوه بر این که پوستتان را مرطوب نگه می دارند سبب آبرسانی مناسب نیز میشوند. استفاده از مرطوب کننده مناسب ۲ یا ۳ بار در طول روز امری ضروری است . طریقه ی درست استفاده از مرطوب کننده ها هم به این صورت است که بعد از شستشوی صبح و شب خود به مدت ۳ دقیقه مرطوب کننده را روی پوستتان بمالید تا کاملا جذب پوستتان شود. به علاوه فراموش نکنید که در طول روز هم از مرطوب کننده استفاده کنید.

برای پوست های خشک استفاده ازکرم های مرطوب کننده و روغن ها گزینه مناسب تری از لوسیون ها هستند . “هموکتانها” مانند گلیسرین و پروپیلن گلیکول ها سبب به دام انداختن آب ها در لایه داخلی پوست و آب رسانی بهتر پوست میشوند. همچنین امولسیون هایی مانند وازلین، لانولین، روغن های معدنی و دایمتیکون ها با تشکیل لایه ای محافظ بر روی پوست مانع خشکی پوست میشوند و رطوبت پوست را به طور کامل حفظ میکنند پس برای داشتن پوستی سالم نیازی به مواد شیمیایی نیست.

برای پوستهای خشک که معمولا حساس هم هستند بهتر است از مرطوب کننده های حاوی اسانس و عطر استفاده نکنید همچنین قبل از استفاده از مرطوب کننده بر روی پوست صورتتان ابتدا چند روز آن را بر روی پوست ساعد تان امتحان کنید و اگر هیچ کدام از علایم حساسیت مانند خارش، قرمزی، سوختگی را نداشتید به راحتی استفاده کنید.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

استفاده از طلای دست دوم باعث انتقال بیماری های پوستی می شود / تعطیلی کارگاههای تولیدی با خرید طلای بی اجرت | 16.6 هزار بدهی ۱۱ میلیارد دلاری ایران/۴.۷ میلیارد دلار سررسید شد | 23.1 هزار اکنون زمان مناسبی برای خرید طلاست؟/ گزینه‌های سرمایه‌گذاری در فلززرد | 56.8 هزار پیش فروش یکساله محصولات سایپا شروع شد + جزییات | 74.7 هزار ده غذایی که می تواند شما را در برابر ضعف بینایی بیمه کند | 18.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج