فرصت طلبی لواندوفسکی در تعطیلی لیگ‌ها


فرصت طلبی لواندوفسکی در تعطیلی لیگ‌ها

در جدول گلزنان برتر لیگ‌های فوتبال اروپایی در فصل 2020 - 2019 (کفش طلایی) تا دهه اول ماه ژوئن مهاجم لهستانی و فرصت طلب بایرن مونیخ در صدر تثبیت شد.

فرصت طلبی لواندوفسکی در تعطیلی لیگ‌ها به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از گلز، در جدول گلزنان برتر لیگ‌های فوتبال اروپایی در فصل ۲۰۲۰ - ۲۰۱۹ (کفش طلایی) تا دهه اول ماه ژوئن مهاجم لهستانی و فرصت طلب بایرن مونیخ در صدر تثبیت شد.
جدول ۹ گلزن برتر لیگ‌های اروپایی به این شرح است:
۱- روبرت لواندوفسکی از لهستان و تیم بایرن مونیخ آلمان ۳۰ گل و ۶۰ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۳- چیرو ایموبیله از ایتالیا و تیم لاتسیو ایتالیا ۲۷ گل و ۵۴ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۳- تیمو ورنر از آلمان و تیم اربی لایپزیش آلمان ۲۵ گل و ۵۰ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۴- ارلینگ هالاند از نروژ و تیم‌های سالزبورگ اتریش و بوروسیا دورتموند آلمان ۲۶ گل و ۴۴ امتیاز (ارزش لیگ آلمان: ۲ و ارزش لیگ اتریش: ۱.۵)
۵- کریستیانو رونالدو از پرتغال و تیم یوونتوس ایتالیا ۲۱ گل و ۴۲ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۶- لیونل مسی از آرژانتین و تیم بارسلونا ۱۹ گل و ۳۸ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۶- جمی واردی از انگلیس و تیم لسترسیتی انگلیس ۱۹ گل و ۳۸ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۸- کیلیان امباپه از فرانسه و تیم پری سن ژرمن فرانسه ۱۸ گل و ۳۶ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
۸- وسام بن یدر از تونس / فرانسه و تیم موناکو فرانسه ۱۸ گل و ۳۶ امتیاز (ارزش لیگ: ۲)
در فصل گذشته لیونل مسی از آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا با ۳۶ گل اول شد و کیلیان امباپه از فرانسه و تیم پاری سن ژرمن فرانسه با ۳۳ گل دوم و فابیو کوآلیارلا از ایتالیا و تیم سمپدوریا ایتالیا با ۲۶ گل سوم شدند.
در تاریخچه برندگان کفش طلای اروپا، لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا با ۶ بار کسب کفش طلا رکورد دار است و کریس رونالدو فوق ستاره پرتغالی تیم‌های منچستریونایتد و رئال مادرید با ۴ بار برنده شدن کفش طلای اروپا در رده دوم قرار دارد. مسی در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ (۶ بار) برنده این جایزه شده است.
اوزه بیو اسطوره فقید پرتغالی، گردهارد مولر از آلمان، فرناندو گومش از پرتغال، دودو گئورگسکیو از رومانی، آلی مک کوئیست از اسکاتلند، ماریو ژاردل از برزیل، تیری آنری از فرانسه، دیه گو فورلان و لوئیز سوآرس از اروگوئه هر کدام دو بار این جایزه را به دست آورده اند.
دو خبر از نقل و انتقالات فوتبال جهان
تمدید قرارداد فوسو منساه در من یونایتد
به گزارش آمنی اسپرت، باشگاه فوتبال بورنماوث انگلیس اعلام کرد با باشگاه لیورپول انگلیس برای تمدید قرارداد قرضی هری ویلسون هافبک ۲۳ ساله و ملی پوش ولزی تا پایان فصل جاری به توافق رسیده است. این توافق به علت افزوده شدن به زمان فصل به علت تعطیلی اجباری شیوع بیماری کرونا صورت گرفت. ویلسون این فصل در ۲۷ بازی بورنماوث ۷ بار گلزنی کرد و یکی از مهره‌های کلیدی تیم بود. بورنماوث که در رده ۱۸ لیگ برتر انگلیس قرار دارد تلاش می‌کند در ۹ بازی باقی مانده، در این لیگ بماند.
ویلسون یک ماه بیشتر در بورنماوث می‌ماند
به گزارش آمنی اسپرت، باشگاه منچستریونایتد بند مربوط به تمدید قرارداد یک ساله تیموتی فوسو منساه مدافع - هافبک ۲۲ ساله هلندی را فعال کرد. قرارداد فعلی این بازیکن غنایی الاصل تا پایان فصل جاری معتبر بود. وی دو فصل قبل از این را به صورت قرضی در تیم‌های کریستال پالاس و فولام سپری کرده بود و این فصل نتوانست به علت مصدومیت رباط زانو و عمل جراحی برای این تیم به میدان برود. وی از سال ۲۰۱۴ از آژاکس به من یونایتد پیوست و در کل در ۲۱ بازی تیم به میدان رفته است.
بدین ترتیب تنها اکنون آنخل گومس تنها بازیکنی است که در فهرست منچستریونایتد تا پایان فصل با این تیم قرارداد دارد.
دو خبر از حواشی دنیای فوتبال
دوری ۳ ماهه ناچو از ترکیب رئال مادرید
به گزارش آمنی اسپرت، ناچو فرناندس مدافع ۳۰ ساله و اسپانیایی تیم رئال مادرید احتمالا نه تنها ادامه فصل جای لیگای اسپانیا بلکه اوایل فصل آتی را نیز از دست خواهد داد. در حالی که ادامه مسابقات لیگا از هفته آینده آغاز خواهد شد، ناچو به علت مصدومیت عضله کشاله ران در تمرینات حدود ۳ ماه از میادین دور خواهد ماند. غیبت ناچو ضربه سختی به عمق دفاعی تیم رئال وارد می‌کند و به ویژه در هفته‌های پایانی با توجه به فشرده بودن مسابقات می‌تواند مشکل ساز شود. هنوز مدت زمان دقیق دوری ناچو از میادین و شدت مصدومیت او مشخص نیست.

مسی به تمرینات بارسا برگشت
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، باشگاه بارسلونا اعلام کرد مصدومیت لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی این تیم بهبود یافته و وی از دیروز در تمرینات برای بازی با رئال مایورکا در لیگای اسپانیا حاضرشد. مسی در تمرینات بارسا از ناحیه کشاله ران راست مصدوم شده بود و از سه شنبه گذشته نتوانست با تیم تمرین کند و حتی چهارشنبه و جمعه گذشته را استراحت کرد.
کیکه ستی ین سرمربی بارسا به پایگاه مووی استار گفت: مسی تنها بازیکنی بود که در این مدت کمتر تمرین کرد. خوشبختانه ما توانستیم شرایط را کنترل کنیم و او در بازگشت کاملا آماده بوده و هیچ مشکلی نداشته است. همچنین لوئیز سوآرس مهاجم اروگوئه‌ای نیز که ماه ژانویه عمل جراحی زانو را پشت سر گذاشت برای بازگشت به تمرینات آماده شده است. او زودتر از انتظار آماده شد، اما سوال اینجاست که چقدر و چه زمانی برای بازگشت به میدان آماده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !