امام جمعه ارومیه: امتناع از رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نوعی دفاع از حرم است


امام جمعه ارومیه: امتناع از رقابت با ورزشکاران رژیم صهیونیستی نوعی دفاع از حرم است

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسابقه ندادن ورزشکاران با رقبای رژیم صهیونیستی به مثابه حفظ ارزش‌ها و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و مدافع حرم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی روز سه‌شنبه در همایش بزرگ همدلی و ایثار، ورزش و پهلوانی، اظهار داشت: ورزشکاران سالیان سال برای کسب مدال و رفتن روی سکو تلاش می‌کنند و هنگامی که در مقابله با ورزشکار رژیم صهیونستی برای دفاع از ارزش‌ها، از خودگذشتگی و پهلوانی نشان و حاضر به مسابقه دادن با این ورزشکاران نمی‌شوند، در زمره یک مدافع حرم ظاهر می‌شود.

وی به فلسفه نام‌گذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و افزود: در این روز از ورزشکاران و جوانان این مرز و بوم تجلی می‌شود که راه مدافعان حرم را در ورزش پیش گرفته‌اند زیرا وقتی یک ورزشکار به هنگام پیروزی پیشانی بر زمین گذاشته و خدا رو شکر و یا نام اهل بیت(ع) را بر روی لباسش منقش می‌کند، اعتقادش به ارزش‌ها را به نمایش می‌گذارد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه دین مقدس اسلام عرصه مسابقه دیگری به جز ورزش را نیز برای ما معرفی کرده است اضافه کرد: انسان در زندگی خود وقتی به سن تکلیف می‌رسد در واقع در برابر ۲ دشمن داخلی هوای نفس و دشمن خارجی وسوسه‌های شیطان وارد یک مسابقه می‌شود که در آن انسان باید تلاش کند برنده شده و از بقیه سبقت بگیرد چرا که جایزه آن بهشت برین است.

در همایش همدلی و ایثار، ورزش و پهلوانی در آذربایجان‌غربی علاوه بر گرامیداشت هفته ترویج فرهنک پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، مدال‌های ملی و بین‌المللی ورزشکاران پهلوان و جوانمرد به منظور تجلیل از خانواده های معزز شهدای دفاع مقدس، امنیت و مدافعین حرم به آنها اهدا شد.

پیام ایجادی در رشته رزمی هان مادانگ، کاوه موسوی از قهرمانان دوومیدانی، افشین رحیمی از قهرمانان کاراته، هاشم رضایی در کونگ‌فو، مهرداد گوگ‌تپه ورزشکار موتورسواری، یاسر امانی ورزشکار رشته بدنسازی، سجاد امانی قهرمان بدنسازی، بهنام حسن‌زاده و سهند نوری قهرمان دوومیدانی، سعید غنی‌زاده قهرمان جودو از جمله ورزشکاران اهداکننده مدال خود به خانواده‌های شهدا در استان بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403