تشکیل کارگروهی برای حل مشکل سرمایه‌گذاران پروژه شهر آفتاب


تشکیل کارگروهی برای حل مشکل سرمایه‌گذاران پروژه شهر آفتاب

ظهر امروز تعدادی از مالکان و سرمایه‌گذاران پروژه شهرآفتاب کیش با تجمع در مقابل سازمان منطقه آزاد خواستار تعیین تکلیف این پروژه شدند.

پس از گذشت دقایقی از حضور اعتراض‌آمیز آنان،‌ برخی از مسئولان منطقه آزاد از جمله معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیر روابط‌عمومی،‌ با حضور در جمع آنها به گفت‌وگو در خصوص مشکلات پیش‌ آمده پرداختند.

در همین رابطه، مدیر سرمایه‌گذاری سازمان ضمن بیان توضیحاتی از اقدام‌های انجام شده برای پیگیری خواسته‌های مردم،‌ گفت: شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری کیش به نمایندگی از سازمان به این پروژه ورود پیدا کرده و قرار است ابتکار عمل را در پیشبرد مطالبات سرمایه‌گذاران به دست گیرد. این شرکت جایگزین یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک آینده در یکی از فازهای این پروژه خواهد شد.

وی با اشاره به مذاکره‌های صورت گرفته با این بانک برای رسیدن به توافق گفت: بنا شده است کارشناسان رسمی ارزش‌گذاری کرده و بر اساس یک قیمت عادلانه جایگزین این بانک شویم؛ قیمتی که در ابتدا توسط بانک آینده اعلام شده بود،‌ مورد موافقت سازمان قرار نگرفت و به همین دلیل کارشناسان مرضی‌الطرفین قیمت‌گذاری جدید را انجام خواهند داد.

معراج نادری در ادامه افزود: با ورود سازمان به این پروژه ما عملا شریک سرمایه‌گذاران خواهیم شد و با خارج شدن واحدها از رهن بانک امکان پیش‌فروش پیدا خواهیم کرد. بر همین اساس یک حساب مشترک ایجاد و همه سرمایه‌های حاصل از پیش‌فروش‌ها به آن واریز و در خود این پروژه مصرف خواهد شد.

به گفته وی شهر آفتاب یکی از پروژه‌های مشکل‌دار بزرگ جزیره است که بیش از ۱۰۰ خانوار را درگیر خود کرده است. با این حال با تاکید مدیرعامل سازمان، ‌بیش از یک‌سال است که برای حل مشکل سرمایه‌گذاران کارگروهی تشکیل شده و مشاورحقوقی سازمان مسئولیت بررسی و رفع مشکلات را برعهده گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن