160 بسته معیشتی توسط کانون «روح الامین» بین نیازمندان توزیع شد


160 بسته معیشتی توسط کانون «روح الامین» بین نیازمندان توزیع شد

سجادی نیا گفت: 160 بسته معیشتی در قالب «طرح ملی راهکار» توسط کانون فرهنگی «روح الامین» بین نیازمندان منطقه باغ فردوس گچساران توزیع شد.

«سید محمد هادی سجادی نیا» امروز یکشنبه (۱۸ خرداد) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران گفت: با لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب در رزمایش «همدلی، مواسات و کمک های مومنانه» در قالب «طرح ملی راهکار» ۱۶۰ بسته معیشتی توسط «کانون فرهنگی روح الامین» مسجد «امام حسن مجتبی (ع)» بین نیازمندان محله «باغ فردوس» شهرستان گچساران توزیع شد.

مسئول کانون فرهنگی، هنری روح الامین، با بیان اینکه ابتدا از افرادی که خود یا اطرافیان آنها اعلام نیازمندی کرده بودند، نام نویسی شد و در مرحله بعد با تحقیق و بررسی اعضای کانون روح الامین، نیازمندان واقعی شناسایی شدند، گفت: این اقلام غذایی توسط خیرین در سه مرحله و شامل (برنج، ماکارونی، گوشت گاو، مرغ، روغن، رب گوجه فرنگی) بین افراد بی بضاعت توزیع شد.

وی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا گندزدایی و ضدعفونی اماکن عمومی منطقه باغ فردوس و مسجد محله توسط اعضای پرتلاش کانون آغاز و تا شبهای قدر توزیع دستکش و ماسک بهداشتی بین مردم ادامه داشت.

سجادی نیا با اشاره به اینکه تا قبل از شروع کرونا برنامه هایی برای کوتاه مدت یا میان مدت در کانون برنامه ریزی و اجرا می شد و معمولا هر هفته برای هماهنگی بین ارکان کانون، جلسه برگزار می کردیم، افزود: در کانون برنامه های ورزشی و تفریحی مانند فوتبال دستی، کامپیوتر، فوتبال، شطرنج، بازی های فکری و گروهی، والیبال، دارت، تیر اندازی با تفنگ بادی، کوهنوردی برگزار می شد.

وی یادآور شد: در کانون فرهنگی هنری «روح الامین» گچساران کلاس هایی از جمله مرور کتاب های درسی، کلاس های کمک درسی، کامپیوتر، فتوشاپ، زبان انگلیسی، نقاشی، احکام، تجوید و روخوانی قرآن،عقاید تاکنون برگزار شده است که مورد استقبال نوجوانان و جوانان قرار گرفته است.

مسئول کانون فرهنگی، هنری «روح الامین» جلسات پرسش و پاسخ و بحث آزاد پیرامون مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی را از جمله برنامه های کانون دانست و گفت: مسابقات کتاب خوانی، قصه گویی و مطالعه مجموعه کتاب های منظومه فکری مقام معظم رهبری حدود یک سال است که هر هفته در فضای کانون یا مسجد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت های حضوری و گروهی کانون با شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، افزود: برخی فعالیت ها شامل نماز جماعت، کتاب خوانی گروهی و بعضی بازی ها با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود و برای نوجوانان برنامه کتاب خوانی گروهی داریم که یک نفر کتاب را با صدای بلند می خواند و مربی یا سرگروه حلقه، توضیحات لازم را اضافه می کند.

سجادی نیا در مورد فعالیت کانون در فضای مجازی گفت: سه گروه فعال در فضای مجازی شامل نوجوانان، جوانان، هیئت امنا و بزرگسالان مسجد تشکیل شده که اطلاع رسانی ها و مطالب مفید اجتماعی، مذهبی و احکام متناسب با شرایط سنی در این گروه های مجازی رد و بدل می شود.

وی در پایان، به لزوم ارتباط خوب و صمیمی بین نوجوانان و مسئولین کانون های مسجد اشاره و خاطر نشان کرد: نوجوانان همانند صفحه پاک و به دور از آلودگی هستند که با اخلاق زیبا و اسلامی، بهترین ها را می توان در ذهن و روحشان ثبت کرد.

پایان پیام/630

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی