انتقاد تاجگردون به نحوه بررسی اعتبارنامه اش در مجلس


انتقاد تاجگردون به نحوه بررسی اعتبارنامه اش در مجلس

تهران-ایرنا- نماینده منتخب گچساران خطاب به ریاست مجلس گفت: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید؛ شما وظیفه دارید قانون و آئین‌نامه را رعایت کنید.

غلامرضا تاجگردون نماینده منتخب گچساران در مجلس در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- پس از رای مجلس به ارجاع اعتبارنامه این نماینده به کمیسیون تحقیق خطاب به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در انصاف و عدالت شما و هیات رییسه شکی ندارم ولی تذکراتی هم دارم. انتظار داشتم که قبل از رای‌گیری عنایتی داشته باشید اما اراده شما به رای گذاشتن اخطار بود که این موضوع برخلاف اظهارنظر سخنگوی هیات رییسه بوده است اما تا امروز توکل به خدا کردم و حرفی نزدم.

وی افزود: برخلاف قوانین و آیین نامه شعبه و با گذشت تمامی زمان‌ها نایب رییس مجلس نامه‌ای را به شورای نگهبان نوشته و در شعبه علی‌رغم آنکه قانون و آیین‌نامه اجازه نمی‌داد بر اساس آن عمل شد اما مشخص نیست بر اساس چه چیزی امروز شما رویکرد دیگری دارید.

تاجگردون ادامه داد: تاجگردون مظلومانه در مجلس بود، من داعیه بر ماندن و اصراری بر آن ندارم و کیفم را برمی‌دارم و از مجلس می‌روم اما شما هستید در درگاه قیامت و آخرت قرار دارید. از آنجا که اسم من گفته شد باید بگویم دنیا محل و گوشه‌ای از آخرت است، من در هر مقام و منصبی باید پاسخگوی هر فردی باشم و حتما در شعبه رسیدگی هم حضور پیدا خواهم کرد.

وی خطاب به رییس مجلس ادامه داد: شما وظیفه دارید قانون و آیین‌نامه را رعایت کنید.

قالیباف در پاسخ وی گفت: من و هیات رییسه قسم یاد کرده‌ایم ضمن اینکه از شما هم می‌خواهم آیین‌نامه و قانون اساسی را رعایت کنید. وقتی اخطار قانون اساسی وجود دارد ما این اخطار را به رای نمایندگان گذاشتیم که این موضوع دقیقا مُر آیین‌نامه است.

رییس مجلس افزود: شورای نگهبان شما را تایید کرده ضمن اینکه در شعبه هم بحث اعتبارنامه شما مطرح شده است در آیین‌نامه هم عنوان شده که باید در مجلس اتفاق نظر باشد که این موضوع را هم به رای مجلس گذاشته‌ایم لذا شما باید به رای مجلس احترام بگذارید.

وی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه اخطار قانون اساسی رای آورد پرونده شما به کمیسیون تحقیق می‌رود و ۱۵ روز وقت است و شما می‌توانید نظرت خود را به آنها بگویید؛ کمیسیون تحقیق یا اعتبارنامه شما را تایید می‌کند و یا رد اما اگر این اعتبارنامه رد شد موضوع مجددا به صحن می‌آید و شما در صحن وقت دارید اظهارنظر کنید سخنگوی شعبه هم می‌تواند اظهار نظر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)