بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها


بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

بازیکنان زیادی اخیرا به صورت رایگان صاحب بازی جی تی ای آنلاین شده‌اند و قصد آغاز آن را دارند. در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که در بازی GTA Online به شما کمک زیادی خواهند کرد. بازی GTA Online هیجان انگیز و اعتیادآور است اما در ابتدای کار، چالش‌های زیادی خواهید داشت که باید آن‌ها را... نوشته بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها اولین بار در...

بازیکنان زیادی اخیرا به صورت رایگان صاحب بازی جی تی ای آنلاین شده‌اند و قصد آغاز آن را دارند. در ادامه به نکاتی می‌پردازیم که در بازی GTA Online به شما کمک زیادی خواهند کرد.

بازی GTA Online هیجان انگیز و اعتیادآور است اما در ابتدای کار، چالش‌های زیادی خواهید داشت که باید آن‌ها را مدیریت کنید. این نکات را در ذهن داشته باشید و بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد.

با اینکه هفت سال از عرضه بازی جی تی ای ۵ گذشته اما نه تنها محبوبیت آن کم نشده است بلکه هر روز بازیکنان جدیدی به دنیای آن وارد می‌شوند. هرگز برای آغاز این بازی دیر نیست و هرگز هم خسته کننده نمی‌شود (اگر هم فکر می‌کنید که برای شروع کردن این بازی دیر است، باید بدانید که قسمت بعدی حداقل تا سال ۲۰۲۴ منتشر نمی‌شود.). این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا در مسیرهای درستی قدم بردارید. جی تی ای آنلاین در آغاز کمی باعث سرگیجه شما می‌شود؛ زیرا گستردگی بالایی دارد و شما در مقابل بازیکنان باتجربه قرار می‌گیرید. بنابر این ضروری است که یک سری از نکات را در ابتدای کار بدانید.

راهنمای بازی GTA Online برای تازه واردها

تقریبا همه گیمرها با مجموعه Grand Theft Auto آشنا هستند یا حداقل یک بار آن را تجربه کرده‌اند. شما شاید جی تی ای بازی کردن را بلد باشید اما نسخه آنلاین آن به مهارت‌های متفاوتی نیز دارد و یک تجربه منحصربه‌فرد است. در ادامه با ما همراه باشید.

– کدام سبک زندگی را برای خود انتخاب کنیم؟ بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

در آغاز بازی GTA Online شما باید شخصیت خود را بسازید و یک سبک زندگی برای او انتخاب کنید. شاید در ظاهرا اینگونه به نظر برسد که این انتخاب‌ها بسیار تاثیرگذار هستند اما واقعیت این است که انتخاب‌های شما، کمترین تاثیر را در گیم پلی بازی دارد. بنابراین نگران سبک زندگی نباشید و تمرکز خود را بر روی ظاهر شخصیت بگذارید زیرا اکثر مواقع در حال نگاه کردن به او هستید. پس باید کاراکتر خود را به شکلی طراحی کنید که برای شما لذت بخش باشد. البته شما می‌توانید با پیشرفت در بازی، ظاهر شخصیت را به دلخواه تغییر دهید اما به یاد داشته باشید که انجام این کار، بسیار گران قیمت است. پس شخصیت خود را به شکلی بسازید که خیلی زود از آن پشیمان نشوید.

– آیا می‌توان بخش آموزشی را انجام نداد؟ بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

پس از اینکه شخصیت را ساختید، به شهر لوس سانتوس پرواز می‌کنید و پس از پیاده شدن در فرودگاه، بخش آموزشی آغاز می‌شود. بله، شما می‌توانید این بخش را انجام ندهید اما توصیه می‌کنیم حتما آن را تا انتها دنبال کنید، زیرا مکانیک‌های مختلف دنیای آنلاین بازی را به شما آموزش می‌دهد و ضروری است که این مکانیک‌ها را بدانید. لامار دیویس (Lamar Davis) شما را سوار می‌کند و همه اصول اولیه را آموزش می‌دهد؛ اینکه مسابقات را به چه شکلی انجام می‌دهند، ماموریت‌ها چگونه هستند، چگونه می‌توانید خرید کنید و سرقت به چه صورت انجام می‌شود. مواردی وجود داشته که بازیکنان پس از اسکیپ کردن (Skip) این بخش، با مشکلاتی رو به رو شده‌اند. پس این بخش را انجام دهید زیرا وقت شما را زیاد نمی‌گیرد و ارزشش را دارد.

– چه کارهایی در بازی می‌توانیم انجام دهیم؟ بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

پس از انجام بخش آموزشی، دنیای بازی GTA Online به روی شما باز می‌شود و آزاد هستید تا هر کاری که دلتان می‌خواهد را انجام دهید. شما می‌توانید به گشت و گذار بپردازید و همه چیز را شخصا تجربه کنید. یکی از ماموریت‌های خوبی که برای آغاز می‌توانید امتحان کنید، سرقت ماشین و تحویل آن به سیمون (Simeon) است، البته در صورتی که او خواستار ماشین مذکور بوده باشد.

شما همچنین می‌توانید گوشی موبایل خود را باز کرده و لیست ماموریت‌هایی که به انجام آن‌ها دعوت شده‌اید را مشاهده کنید یا گزینه Quick Job را انتخاب کرده و از آنجا ماموریت مورد نظر خود را پیگیری کنید. پس بازی را متوقف کرده و سپس به بخش آنلاین > شغل‌ها > انجام ماموریت، بروید و ببینید چه چیزهایی در دسترس قرار دارند. انجام این ماموریت‌ها به خوبی نشان می‌دهد که در دنیای این بازی چه اتفاقاتی در جریان است و باید منتظر چه چیزهایی باشید. در این ماموریت‌ها با شخصیت‌های قدیمی و جدید ملاقات می‌کنید و پول هم بدست می‌آورید.

– چگونه بازیکنان مردم آزار را مدیریت کنیم؟ بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

در بازی GTA Online با بازیکنان زیادی ملاقات می‌کنید که خیلی دوستانه رفتار می‌کنند اما با توجه به ذات بازی، با آدم‌هایی هم رو به رو می‌شوید که فقط در جستجوی هرج و مرج هستند. اگر از کسانی هستید که فقط می‌خواهند در جهان بازی به گشت و گذار بپردازند، این مسئله می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد. تصور کنید در حال خوش گذرانی هستید و حالا یک بازیکن در تعقیب شماست. او بدون وقفه به شما شلیک می‌کند و یا با ماشین شما را زیر می‌گیرد. برای حل این مشکل چندین راه وجود دارد.

بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

اولین کاری که می‌توانید انجام دهید، حالت Passive Mode است. هنگامی که آن را فعال می‌کنید، در واقعا وارد یک دنیای تک نفره می‌شوید و دیگر کسی مزاحم شما نخواهد شد. شما به راحتی می‌توانید ماموریت‌ها را انجام دهید یا مهارت‌های رانندگی و خلبانی خود را افزایش دهید. اگر مکررا توسط بازیکنان دیگر کشته می‌شوید، بخش Passive Mode گزینه مناسبی برای آغاز است. اما به یاد داشته باشید که در این بخش نمی‌توانید از اسلحه استفاده کنید.

راه دیگر این است که به منوی آنلاین > بازیکنان، رفته و در کنار اسم بازیکن مورد نظر، بر روی گزینه بیرون انداختن (Kick) کلیک کنید. اگر دیگر بازیکنان هم با شما موفق باشند، آن بازیکن خاطی از سرور بیرون می‌افتد و مشکل شما حل می‌شود. آخرین راه حل این است که به بخش آنلاین > Find New Session رفته و آن فرد مزاحم را به طور کلی، پشت سر بگذارید.

– چگونه خون و جلیقه ضدگلوله خود را افزایش دهیم؟ بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

همانند بازی جی تی ای ۵، در اینجا هم وضعیت کلی شخصیت شما با دو فاکتور بر روی صفحه نشان داده می‌شود: میزان سلامتی شخصیت و میزان سلامتی جلیقه ضدگلوله که هر دو در زیر رادار قرار گرفته‌اند. برای اینکه خون خود را کامل کنید، می‌توانید از دستگاه فروش خودکار، اسنک خریداری نموده و آن‌ها را مصرف کنید. اسنک‌ها را از فروشگاه‌ها نیز می‌توانید تهیه کنید و در فهرست آیتم‌های خود قرار دهید تا در مواقع ضروری به کار گرفته شوند.

جلیقه ضدگلوله را باید از فروشگاه‌های مهمات (AmmuNation) خریداری کنید و آن‌ها را نیز می‌توانید در فهرست آیتم‌های خود ذخیره نمایید. شما حتی می‌توانید جلیقه‌ها را به کلی کنار بگذارید (اگر نمی‌خواهید ظاهر شخصیتتان خراب شود). همان طور که از نام‌اش پیداست، در این فروشگاه‌ها، مهمات اسلحه هم به فروش می‌رسد اما برای سهولت کار، از فهرست آیتم‌ها به شکل مستقیم می‌توانید مهمات خریداری کنید.

– آیا باید ملک خریداری کنیم؟ بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

مکان‌های زیادی در بازی وجود دارند که می‌توانید خریداری کنید و انجام این کار به شکل‌های مختلف برای شما سودمند خواهد بود. برای مثال، از گاراژ می‌توانید برای پارک کردن ماشین‌های خود استفاده نمایید پس در صورتی که پول کافی بدست آوردید، یک گاراژ خریداری کنید. برای اینکه ببینید چه ملک‌هایی برای خریداری در دسترس هستند، در موبایل وارد بخش پول و خدمات (Money and Services) شده و سپس بخش مشاور املاک دینستی ۸ (Dynasty 8 Real Estate) را انتخاب کنید. اگر پول کافی دارید، یک آپارتمان گران قیمت و خوب خریداری کنید. این آپارتمان‌ها نه تنها به خانه شما و محل تعویض لباس‌ها تبدیل می‌شوند بلکه خودشان گاراژ اختصاصی دارند و در مجموع برای شما کارآمد خواهند بود.

اما شما می‌توانید مراکز تجاری هم خریداری کنید که نتیجه‌اش، باز شدن تعدادی ماموریت جدید است. خریداری ادارات هم به شما اجازه می‌دهد تا ماموریت‌های ماشینی تازه‌ای انجام دهید. شما همچنین می‌توانید به خرید و فروش ماشین بپردازید. خریداری و انجام این ماموریت‌های تجاری به پول و زمان زیادی نیاز دارد پس اگر بازی را به تازگی آغاز کرده‌اید، چندان نگران آن‌ها نباشید و تمرکز خود را بر روی چیزهای دیگر قرار دهید.

– از هر راهی که می‌توانید پول در بیاورید بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

در بازی GTA Online ماموریت‌ها و اسلحه‌های جذابی وجود دارند که تا وقتی به یک درجه و سطح خاص (Rank) نرسید، باز نمی‌شوند. شما باید درجه خود را با انجام ماموریت‌های مختلف و دریافت امتیاز شهرت (Reputation Points) بالا ببرید.

گاهی کارهای کمی برای انجام دادن وجود دارد و در مقابل، برای اینکه بتوانید پادشاهی مجرمانه‌ای که به راه انداخته‌اید را حفظ کنید؛ مجبور هستید حساب بانکی مجازی خود را پر از پول نگه دارید. در چنین شرایطی می‌توانید از پول واقعی استفاده کنید اما چنین کاری توصیه نمی‌شود و شاید بهتر باشد به سرقت ماشین و فروش آن و یا سرقت چیزهای دیگر بپردازید. اما اگر مشکل مالی ندارید، همیشه با کمی پول واقعی خرج کردن، می‌توانید وضعیت را بهبود ببخشید.

– سرقت ماشین و فروش آن / ماموریت رزرو بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

هر گاه به پول نیاز داشتید، می‌توانید یک ماشین دزدیده و پس از افزایش کیفیتش در ماد شاپ (Mod Shop)، آن را به قیمت بالا بفروشید. شما این کار را هر روز تنها یک بار می‌توانید انجام دهید (هر یک روز در دنیای جی تی ای آنلاین، ۴۵ دقیقه است). فراموش نکنید که اگر نقشه سرقت یک ماشین را داشتید، ماشین خودتان را قفل کنید تا آن را از دست ندهید!

بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

همیشه یک ماموریت سرقت را در حالت اجرا (Still in Progress) قرار دهید. این باعث می‌شود هر زمان که آنلاین شدید، توسط لستر دعوت شوید تا آن ماموریت را ادامه دهید. به محض ورود به بازی، لستر با شما تماس می‌گیرد و اگر دعوت او را بپذیرید، مستقیما به محل ماموریت می‌روید. با این کار هم در زمان شما صرفه جویی می‌شود و هم نیازی نیست که با کسی دست و پنجه نرم کنید.

– ولخرج نباشید / از بانک استفاده کنید بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

اگر از یک ماموریت یا سرقت، پول زیادی به دست آوردید، آن را برای خرید بهترین ماشین، هدر ندهید. بهترین کار این است که پول‌های خود را پس انداز کرده و بر روی یک چیز ارزشمند، سرمایه‌گذاری کنید. از اسلحه‌هایی که مهمات گرانی دارند نیز خودداری کنید، کشتن تنها چند نفر با یک موشک، جز هزینه، فایده‌ای برای شما ندارد.

بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

علاوه بر این‌ها، به جای اینکه پول‌های خود را حمل کنید، آن‌ها را بانک قرار دهید تا اگر احیانا از شما سرقت شد، همه پول خود را از دست نداده باشید. شما می‌توانید این کار را به راحتی با تلفن همراه خود انجام دهید و نیازی به دستگاه خودپرداز ندارید. شاید فکر کنید که ۵ هزار دلار در بازی GTA Online چندان زیاد نیست اما کافی است همین پول‌های کوچک را پس انداز کنید تا پس از مدتی کوتاه به ثروت مناسبی برسید.

– صبور باشید / پا در کفش بزرگترها نکنید بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

عجله کردن در انجام سرقت‌ها و ماموریت‌ها، کمکی به شما نمی‌کند. پس اصولی بازی کنید، کاور داشته باشید و در زمان مناسب حمله کنید. عجولانه بازی کردن می‌تواند به کشته شدن شما بینجامد و لذت بازی را از بین ببرد. بسیاری از بازیکنان خصوصا تازه واردها، صبر و تحمل کافی نداشته و به همین دلیل، بارها و بارها در انجام ماموریت‌های مختلف شکست می‌خورند. یک بار دیگر یادآوری می‌کنیم که بسته سلامتی کافی هم با خود به همراه داشته باشید.

همچنین از درگیر شدن با بازیکنان لول بالا بپرهیزید زیرا این کار نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت اما اگر شرایط مناسب بود؛ با بازیکنان لول بالا دوست شوید، چرا که می‌توانند به شما کمک‌های ویژه‌ای کنند.

– بیمه مهم است بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

شاید اینگونه به نظر نرسد اما بیمه در بازی GTA Online نقشی اساسی دارد. اگر می‌خواهید اتومبیل‌های خود را از دست ندهید، باید آن‌ها را بیمه کنید تا اگر احیانا به سرقت رفتند، شرکت بیمه آن‌ها را به شما بازگرداند و تنها کافی است ۱۰ درصد از پول ماشین را به آن‌ها بدهید. در ضمن ماشین‌هایی که دارای ردیاب هستند، برای بیمه واجد شرایط خواهند بود. ماشین‌های خود را در گاراژ قرار دهید تا ردیاب به صورت خودکار بر روی آن‌ها نصب ‌شود.

– اهداف خود را پیدا کنید / انتقام بگیرید بازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردهابازی GTA Online و 12 نکته برای تازه واردها

چه در جستجوی قتل بعدی باشید و چه همراه با دوستتان به گشت و گذار در شهر بپردازید، بازی همیشه به شما بازیکنانی را معرفی می‌کند که شاید کشتن آن‌ها نظر شما را جلب کند.

مسلما در بازی با افرادی رو به رو می‌شوید که بدون هیچ دلیلی شما را کشته‌اند. خوشبختانه شرکت راک استار گیمز به فکر شما بوده است و این فرصت را خواهید داشت تا انتقام بگیرید. شما می‌توانید قاتل خود را دریابی کرده و به شکار او بروید. علاوه بر این، می‌توانید برای آن‌ها جایزه هم بگذارید و دنیای بازی را برای دشمنان خود به جهنم تبدیل کنید.

آیا بازی GTA Online را تجربه کرده‌اید؟ نظرات و مشکلات خود در رابطه با این بازی را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق