مقایسه هیوندای سانتافه 2021 با سانتافه 2020


مقایسه هیوندای سانتافه 2021 با سانتافه 2020

اخیرا هیوندای سانتافه 2021 فیس لیفت به صورت رسمی معرفی شد، اما مدل فیس لیفت این شاسی بلند با مدل سانتافه 2020 چه تفاوت‌هایی دارد؟ شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا از سانتافه 2021 پرده برداشت، خودرویی که نسبت به مدل قبلی خود با به‌روزرسانی‌های متعددی همراه شده و فقط نمی‌توان آن را یک مدل فیس لیفت... نوشته مقایسه هیوندای سانتافه 2021 با سانتافه 2020...

اخیرا هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ فیس لیفت به صورت رسمی معرفی شد، اما مدل فیس لیفت این شاسی بلند با مدل سانتافه ۲۰۲۰ چه تفاوت‌هایی دارد؟

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا از سانتافه ۲۰۲۱ پرده برداشت، خودرویی که نسبت به مدل قبلی خود با به‌روزرسانی‌های متعددی همراه شده و فقط نمی‌توان آن را یک مدل فیس لیفت ساده محسوب کرد. از این رو قصد داریم در این مقاله شاسی بلند هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ را با سانتافه ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار دهیم و با تفاوت‌های آنها آشنا شویم.

تفاوت‌های هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ با سانتافه ۲۰۲۰

در قسمت جلو شاهد بزرگ‌ترین تغییر سانتافه ۲۰۲۱ نسبت به سانتافه ۲۰۲۰ هستیم؛ چراکه طراحان برای مدل جدید از جلوپنجره چندضلعی استفاده کردند که تا چراغ‌های جلو امتداد دارد. در بخش جلو شاهد جلوپنجره و دیلایت‌های جدید در کنار ورودی‌های هوای سه‌گوش هستیم.

سپر مدل جدید سانتافه با تغییرات خوبی همراه بوده، اما نمی توان همین تعریف خوب را برای جلوپنجره و چراغ‌های جلو به‌کار برد.

سایر بخش‌های بدنه خودرو با تغییرات زیادی مواجه نشده و نمای جانبی خودرو نیز مشابه مدل سال ۲۰۲۰ سانتافه است و فقط در مدل جدید شاهد رینگ‌های ۲۰ اینچی جدیدی هستیم.

طراحان برای بخش عقب نیز به‌روزرسانی‌هایی را در نظر گرفته‌اند و اکنون یک نوار نورانی نازک چراغ‌های جدید را به یکدیگر متصل کرده است. همچنین هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ از سپر عقب جدید در کنار رفلکتور پهن، فلاپ جدید و سیستم اگزوز بهره می‌برد.

در نگاه اول به کابین شاهد تفاوت زیادی نیستیم، اما با کمی دقت می‌توان تغییراتی که طراحان اعمال کرده‌اند را مشاهده کرد. از بزرگ‌ترین تغییر کابین می‌توان به کنسول شناور اشاره کرد که با یک شیب ملایم به داشبورد اتصال دارد.

علاوه بر این اکنون رانندگان از دکمه استارت و شیفتر جدیدی بهره می‌برند و یک انتخاب‌گر حالت سطوح جدید رانندگی در اختیار رانندگان قرار گرفته که به آسانی می‌توانند حالت‌های مختلف چون برف، شن و گل را انتخاب کنند.

طراحان در کابین مدل جدید سانتافه متریال و عناصر متالیک جدیدی استفاده کرده‌اند که در جذاب‌تر شدن کابین نقش زیادی داشته است. همچنین مدل جدید از پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی و صفحه مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی جدید بهره می‌برد.

جزئیات دقیق بخش فنی سانتافه ۲۰۲۱ توسط شرکت هیوندای منتشر نشده، اما نمایندگی اروپایی هیوندای از عرضه این خودرو با قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی خبر داده است. طبق اعلام هیوندای، سانتافه ۲۰۲۱ به عنوان نخستین شاسی بلند جهانی هیوندای محسوب می‌شود که از نسل سوم پلتفرم‌های هیوندای بهره می‌برد و از لحاظ عملکرد، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی نیز به میزان چشمگیری ارتقا پیدا کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا