عارف غلامی: باید در هر دو دربی رفت و برگشت پرسپولیس را می بردیم ؛ خود پرسپولیسی ها هم می دانند که ما سرتر بودیم


عارف غلامی: باید در هر دو دربی رفت و برگشت پرسپولیس را می بردیم ؛ خود پرسپولیسی ها هم می دانند که ما سرتر بودیم

عارف غلامی: لقب کاناوارو را استراماچونی به من داده بود. نوشته عارف غلامی: باید در هر دو دربی رفت و برگشت پرسپولیس را می بردیم ؛ خود پرسپولیسی ها هم می دانند که ما سرتر بودیم اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

عارف غلامی: باید در هر دو دربی رفت و برگشت پرسپولیس را می بردیم ؛ خود پرسپولیسی ها هم می دانند که ما سرتر بودیم

عارف غلامی: برای رسیدن به موفقیت استقلال همه باید دست به دست هم بدهیم
نویسنده : پارس فوتبال دات کام خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۰
عارف غلامی: باید در هر دو دربی رفت و برگشت پرسپولیس را می بردیم ؛ خود پرسپولیسی ها هم می دانند که ما سرتر بودیم

عارف غلامی: لقب کاناوارو را استراماچونی به من داده بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عارف غلامی مدافع جوان استقلال، در مصاحبه ای مفصل از شرایط ابتدای فوتبالش، دربی های استقلال و پرسپولیس و شرایط کلی تیمش صحبت کرد که بخش هایی از آن را می خوانید:

اولین‌ بار کی برای سپاهان بازی کردی؟

فکر می‌کنم در سن هجده سالگی در لیگ برتر توسط آقای ویسی در ترکیب سپاهان قرار گرفتم. البته من در هفده سالگی یک مصدومیت سخت را پشت سر گذاشتم و به خاطر عمل زانو یک سال عقب افتادم اما وقتی به میادین برگشتم، آقای ویسی به من اعتماد کرد و در اولین بازی که مقابل گسترش فولاد تبریز به میدان رفتم یک پاس گل دادم که احسان حاج صفی آن را تبدیل به گل کرد. در آن مسابقه دفاع راست بازی کردم.

آیا در دفاع راست هم می‌توانی بازی کنی؟

هیچ‌وقت! اصلا دوست ندارم در دفاع راست بازی کنم. البته آن زمان برای شروع نیاز بود در پستی که حساسیت کمتری دارد به میدان بروم تا در شرایط و جو مسابقات قرار بگیرم و در نهایت به پست اصلی منتقل شوم.

چهره‌ات به شکلی است که به نظر خیلی شوخ‌طبع هستی، آیا هم‌تیمی‌ هایت این موضوع را گفته‌اند.

من به اندازه شوخی می‌کنم، ولی رفتار داخل زمینم با بیرون از میدان خیلی فرق می‌کند. در زمین هیچ چیز شوخی‌بردار نیست.می‌دانم میلیون‌ها نفر در استادیوم یا پای تلویزیون با کلی شرایط و مشکلات اقتصادی چشم‌شان به ساق‌های پای ما است، به خاطر این همیشه فکر می‌کنم طوری عمل کنم که هوادار استقلال برای یک شب هم شده، سرش را با شادی روی بالش بگذارد. تنها چیزی که برایم شوخی‌بردار نیست، شرایط در زمین و پیراهن استقلال است.

زمانی که می خواستم به استقلال بیایم به سبقه و افتخارات این تیم فکر می کردم و وقتی وارد شدم به این موضوع پی بردم که چرا هواداران این تیم عاشقانه پایش ایستاده اند. از آن سو هم آنقدر ناراحتی و درد و غصه وجود دارد که سعی می‌کنم بخندم. فکر می‌کنم خدا این قابلیت را به من داده تا حالت صورتم به شکلی باشد که اگر مردمی که به فوتبال اشتیاق دارند از خنده ما روحیه بگیرند.

از نیمه دوم سال ۹۸ چند بازی برای استقلال انجام دادی؟

در جام حذفی در همه مسابقات به میدان رفتم و فکر می‌کنم در لیگ هم فقط در سه چهار بازی به میدان نرفتم.

البته مدتی هم مصدوم بودی.

بله در نیم فصل دوم این اتفاق برایم رخ داد و مصدومیت من با اوضاع نابسامان باشگاه و رفتن سرمربی در یک زمان اتفاق افتاد. در چند بازی آخر نیم‌فصل اول ما کلا کادر فنی نداشتیم و فقط آقایان صالح مصطفوی و بهزاد غلامپور در تیم ما حضور داشتند ولی مربی بدنساز نداشتیم یا سرمربی بالای سر تیم نبود. تمرینات ما به صورت حرفه‌ای پیگیری نمی‌شد یعنی طبق برنامه‌ای که این دو مربی عزیز داده بودند پیش می‌رفتیم و هیچ کس تکلیف خودش را نمی‌دانست. بعد هم تعطیلات نیم‌فصل شد و بازیکنان بدون دریافت مالی و کلی مشغله ذهنی این مسابقات را آغاز کردند.

همه اینها یک طرف مشغله ذهنی و اینکه همه بازیکنان سردرگم بودند یک طرف دیگر. بازیکنان تیم فکر می‌کردند سرمربی نداریم و تیم هم نداریم. آن زمان شرایط خیلی بدی داشتیم و خیلی بد شد که بازیکنان به حال خود رها شدند. تعطیلات هم بیشتر از حد معمول طول کشید و حقیقتا هیچ انگیزه‌ای برای ما نمانده بود. اصلاً نمی‌دانستیم باید چگونه تمرین کنیم و وقتی هم به تمرینات برگشتیم کار دیر آغاز شد.

در همان زمان فشار تمرینات بیشتر شد چون می‌خواستیم روزهایی که از دست دادیم را جبران کنیم. همان زمان بود که من مصدوم شدم، هر چند خودم سهل‌انگاری کردم و شاید می‌توانستم محتاط‌تر عمل کنم و به حرف سرمربی تیم گوش کنم اما از آنجا که احساس می‌کردم آمادگی بدنی‌ام خوب است کار را زود شروع کردم و مصدومیتم کمی طولانی‌تر شد. این موضوع هم به من و هم تیم ضربه زد ولی ان‌شاءالله با شروع مسابقات همه چیز جبران می‌شود.

واقعاً به عنوان یک بازیکن فکر می‌کنی چرا آندره آ استراماچونی از تیم استقلال جدا شد؟

خود ما هم به نتیجه نرسیدیم که چرا این مربی رفت. بیش از ۱۰۰ مطلب در روز پیرامون این قضیه نوشته می‌شد، ولی ما خودمان هم نفهمیدیم چه کسی راست می‌گوید چه کسی دروغ. سعی کردیم به عنوان یک بازیکن به قراردادمان پایبند باشیم تا بتوانیم استقلال را در روزهای اوج حفظ کنیم. این موضوع هم خیلی سخت بود. حقیقتا از آن دو بازی که مربی نداشتیم خیلی ضربه خوردیم و فکر می‌کنم حداقل اگر دستیاران استراماچونی در آن دو مسابقه حضور داشتند، ما قطعاً نتیجه می‌گرفتیم.

تیم ما در صدر جدول حضور داشت و حتی اگر دستیاران این مربی بالای سر تیم بودند می‌توانستند افکار سرمربی تیم را به بازیکنان منتقل کنند، از طرف دیگر ما دلگرم می‌شدیم که استراماچونی به تیم برمی‌گردد و از لحاظ روحی این همه افت نمی‌کردیم. نمی‌خواهم الان با اسم‌ها بازی کنم و بگویم چه کسانی مقصر بوده‌اند، اما تساوی ما مقابل پیکان که اتفاقا در دقیقه نود رقم خورد و همچنین شکست مقابل ماشین‌سازی استقلال را از کورس قهرمانی عقب انداخت. نمی‌خواهم به تیم ماشین‌سازی جسارت کنم، اما اگر شرایط ما طبیعی بود، راحت می‌توانستیم سه امتیاز را از این تیم بگیریم، یا حتی می‌توانستیم در مقابل پیکان با تمرکز بیشتری به زمین برویم.

شما تصور کنید ما از آن دو بازی چهار امتیاز می‌گرفتیم و مطمئناً الان این موضوع در جدول خیلی تأثیر داشت. یک بازی ما هم عقب‌افتاده محسوب می‌شود و همین موضوع می‌توانست اختلاف ما با صدر جدول را خیلی ناچیز کند. شاید آن زمان که ما در صدر جدول بودیم، با گرفتن امتیازات این دو بازی فاصله خود را با رقبایمان بیشتر می‌کردیم و حتی باعث می‌شدیم تیم‌های دیگر افت کنند، ولی متأسفانه آن اتفاقات افتاد و صبح بازی با پیکان در شرایطی که به صدر جدول رسیده بودیم، از خواب بیدار شدیم و دیدیم عکس سرمربی تیم‌مان در فرودگاه در حال سفر به کشورش منتشر شده است.

به هر حال آن شرایط برای بازیکنان و هواداران استقلال غیرقابل باور بود.

واقعا همین‌طور است. به اعتقاد من هیچ توجیهی برای این موضوع وجود ندارد و اگر هر دلیلی را در مورد رفتن استراماچونی و نحوه جدایی او استقلال مطرح شود، پذیرفتنی نیست.

در شرایطی که ۱۰ هفته تا پایان مسابقات باقی مانده خیلی‌ها می‌گویند استقلال می‌تواند به کورس قهرمانی برگردد، آیا واقعاً این انگیزه در بین بازیکنان وجود دارد که می‌تواند فاصله امتیازات با پرسپولیس را جبران کند؟ آیا امکان دارد استقلال بتواند در این ۱۰ هفته معجزه کند؟

اسم این موضوع را نمی‌شود معجزه گذاشت. معجزه چیزی بود که ما با سپاهان در دقیقه نود قهرمان لیگ شدیم، به آن اتفاق می‌گویند معجزه. شرایط جدول امسال بسیار معمولی است و ۱۰ بازی در پیش داریم که ۳۰ امتیاز دارد. ۳۰ امتیاز خیلی زیاد است و نمی‌شود قاطعانه تصمیم گرفت که کدام تیم قهرمان می‌شود. در هیچ کجای دنیا وقتی ۳۰ امتیاز یک تورنمنت باقی مانده نمی‌توانند یک تیم را قهرمان کنند.

اگر دو سه هفته از مسابقات باقی مانده باشد، شاید بتوان این کار را کرد، ولی با این شرایط نمی‌شود گفت که یک تیم حتماً قهرمان می‌شود. اگر از من سؤال می‌کنید می‌گویم که شانس ما خیلی زیاد است. درست است که تعطیلی لیگ خیلی به ضررمان است چون هوادار نداریم و دوباره باید بدنسازی کنیم، اما در این تعطیلاتی که پشت سر گذاشتیم کمی ذهنمان به آرامش رسیده است. در یک برهه زمانی از اتفاقاتی که برای ما می‌افتاد خسته شده بودیم. مشکلات مالی نیز روی ذهن بازیکنان فشار زیادی وارد کرده بود اما الان تمرینات خیلی خوبی را پیگیری کرده‌ایم و با نظم و انضباط جلو رفتیم و مطمئناً کار را به بهترین شکل ادامه می‌دهیم.

ظاهراً شرایط تمرینی برای شما با این وضعیت کرونا خیلی سخت شده است…

بله خیلی سخت است. متأسفانه کرونا بُعد منفی دارد اما اگر بخواهیم به بعد مثبت این بیماری نگاه کنیم درس‌های زیادی گرفتیم. کرونا باعث شد قدر اطرافیانمان را بیشتر بدانیم و شکرگذار روزهای معمولی باشیم که طی کردیم و قدرش را ندانستیم. امیدوارم هر چه سریع‌تر از شر این ویروس رها شویم و دوباره به زندگی عادی برگردیم. زندگی ما بازیکنان به فوتبال ربط دارد و من امیدوار هستم دوباره شرایطی فراهم شود که مثل نیم‌فصل اول فوتبال را با هیجان برای تماشاگرانمان برگزار کنیم.

بازی اول شما با فولاد خوزستان در اهواز برگزار می‌شود آن هم بدون تماشاگر. قطعا آن مسابقه برای شما خیلی سخت خواهد بود.

صددرصد همینطور است. فولاد تیم با ساختاری است و امسال با مربیگری نکونام ساختارش را محکم‌تر کرده است. برگزاری بازی بدون تماشاگر فعلا پیش روی ما است یک جایی اجحاف در حق تیم ما صورت گرفت، مثلاً ما در نیم‌فصل اول مقابل یک تیم با هوادارانش بازی کردیم، اما حالا بازی برگشت را باید در ورزشگاه آزادی بدون حضور تماشاگرانمان برگزار کنیم. فولاد هم الان چنین شرایطی دارد اما باید تابع تصمیماتی باشیم که افراد متخصص اتخاذ می‌کنند. به دور از هر رنگ و تعصبی امیدوارم تصمیم خوبی اتخاذ شود.

دوست ندارم هیچ‌کدام از ورزشکاران و فوتبالیست‌های کشور دچار این بیماری شوند ولی فکر می‌کنم یکسری از مسئولان حتما می‌خواهند یک ورزشکار را ببینند که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند و تازه آن زمان به فکر بیفتند. نباید این اتفاق رخ دهد و ما باید مراقب باشیم بازیکنی کرونا نگیرد. البته باید همه جوانب رعایت شود، چون اهواز شرایطش روزبه‌روز بدتر می‌شود. خدای ناکرده اگر یکی از مسئولان تیم‌ها یا بازیکنان دچار ویروس شوند، باعث بدنام شدن فوتبال ایران می‌شود.

الان شرایط به شکلی است که اگر هر تیمی نسبت به برگزاری بازی‌ها اعتراض کند، همه می‌گویند نمی‌خواهند تیم پرسپولیس قهرمان شود. واکنش تو به این صحبت چیست؟

بحث این است که می‌خواهند!الان به این شکل است که اکثر تیم‌ها می‌خواهند مسابقات برگزار نشود، در آخر هم مسئولان برگزاری باید تصمیمی بگیرند که کسی ضرر نکند. ما به این نتیجه رسیدیم که هر تصمیمی مسئولان بگیرند باید به آن عمل کنیم. ما فوتبالیست هستیم و باید دستورات را اجرا کنیم. در شرایط سخت به ما گفته‌اند که باید تمرین کنید و هر روز حدود یک ساعت برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمان می‌گذاریم. حالا هم که تکلیف شده از اسم و اعتبار باشگاه دفاع می کنیم.

خیلی ها می گویند بین استقلال و پرسپولیس تبعیض قائل می شوند. تو به عنوان بازیکن چه نظری در این مورد داری؟

چند ثانیه سکوت می کند… تبعیض؟ من فقط یک چیز می گویم. ببینید در ۱۰ سال اخیر استقلال چند مربی داشته است؟ من قبل از حضورم در استقلال این مسائل را دقیقا رصد کردم. باید مشکلات استقلال را آسیب شناسی کنیم و کارشناسی حرف بزنیم. مشکلات باید به درستی تحلیل شود در ۱۰ سال گذشته تا امروز استقلال چند مربی عوض کرده است. آقایان قلعه نویی، مرفاوی، مظلومی، دوباره قلعه نویی، دوباره مظلومی، منصوریان، شفر، مجیدی، استراماچونی و دوباره مجیدی. یعنی ۱۰ سال ۱۰ مربی! آیا با این وضعیت شما توقع دارید استقلال به ثبات برسد؟ ما فاقد برنامه بلند مدت هستیم.

به نظرت مشکل از کجاسـت؟

من یک بازیکن هستم، شما هم خبرنگار، شما خودتان این موضوع را پیگیری کنید تا به آن برسید.

استقلال در نیم‌فصل اول با سیستم ۲-۵-۳ بازی کرد و فکر می‌کنم در آن سیستم حسابی جا افتاده بودید. الان اگر سیستم شما تغییر کند دچار مشکل نمی‌شوید؟

اگر یادتان باشد آقای استراماچونی روز اول کارش را در استقلال با چهار مدافع شروع کرد، اما بعد از چند هفته تصمیم گرفت سیستم ۳ دفاعه را آزمایش کند. به هر حال وقتی می‌خواست این کار را انجام دهد مشکلاتی به وجود آمد و ضعف‌هایی وجود داشت. رفته رفته شرایط بهتر شد و دیدید که ما روی دور بُرد افتادیم. بازیکنان باید به تاکتیک سرمربی اعتقاد داشته باشند و بتوانند تفکرات او را در زمین پیاده کنند.

بازی در استقلال برای هر بازیکنی سخت است. زمانی که وارد تیم شدی فضا سنگین نبود؟

از روزی که به تیم آمدم شرایط ما خوب بود. آن زمان جواد زرینچه سرپرست استقلال بود و بعد از او هم سعید رمضانی به تیم اضافه شد. یادم هست همه رفتار محترمانه‌ای داشتند و فضا هم آنچنان که می‌گوئید سنگین نبود.

به نظر خودت آیا بازیکنی هستی که تماشاگران از سبک بازی‌ات خوششان بیاید یا به قول خودمان تماشاگرپسند باشی؟

فکر می‌کنم اینگونه باشد. من از تماشاگران استقلال واکنش‌های مثبت زیاد دیده‌ام و همین موضوع باعث شده تلاش و انگیزه‌ام دو برابر شود.

امسال در دربی برگشت حضور نداشتی آن هم در شرایطی که تیم شما دوبار از رقیبش پیش افتاد. در دربی رفت هم حضور داشتی. زمانی که هاشمی‌نسب در این دو تیم بازی می‌کرد می گفت بازیکنان در زمین به یکدیگر فحش می‌دهند، آیا الان هم شرایط اینگونه است؟

اگر بخواهم واقعیت را بگویم، سنگین‌ترین بازی من در فصل جاری، بازی با تراکتور بود نه دربی. دربی بازی بسیار حساسی بود آن هم به خاطر شرایطی که تماشاگران دو تیم به وجود می‌آورند اما در تبریز یک بازی بسیار سنگین را از نظر فنی پشت سر گذاشتم. از لحاظ جوی هم آن مسابقه در تبریز بسیار سنگین بود. اگر اشتباه نکنم قبل از برگزاری دربی رفت فقط یک بازی فیکس بازی کرده بودم و زیاد در سیستم سه دفاعه به میدان نرفته بودم. یادم است خود آقای استراماچونی هنوز به ترکیب مدنظرش نرسیده بود ولی در دربی رفت بازی خوبی کردیم و حتی می‌توانستیم بازی را ببریم.

صادقانه بگویم باید در هر دو دربی رفت و برگشت برنده می‌شدیم اما برحسب یکسری اتفاقات که دست خودمان نبود، این اتفاق رخ نداد. اگر بخواهیم منطقی حرف بزنم و بدون اینکه لحاظ کنم بازیکن استقلال هستم، ما در دربی رفت خیلی از حریف سرتر بودیم. خود بازیکنان پرسپولیس هم این موضوع را می‌دانند. شاید در یک مسابقه شرایط ما خوب نباشد و حریف سرتر باشد ولی در این دو دربی با احترامی که برای بازیکنان پرسپولیس قائل هستم، از حریف سرتر بودیم.

کاش اصلا در دربی رفت آن پنالتی برای تیم ما گرفته نمی‌شد. اگر آن اتفاق نمی‌افتاد ما در روند عادی می‌توانستیم بازی را ببریم. پنالتی از دست دادن در دربی به خاطر جو سنگینی که روی تیم به وجود می‌آید سخت است. خوشحالم که در آن مسابقه توانستم چیزهایی را به هواداران نشان بدهم و خوشحالم که می‌توانم بازیکن قابل اعتمادی برای آنها باشم.

چرا بازیکنان استقلال کلاً کمتر برای رقیب کری می‌خوانند؟ اگر واقعا قضایا را رنگی ببینیم، مصاحبه‌هایی که استقلالی‌ها در آن برای بازیکنان پرسپولیس کری بخوانند کمتر است آیا این موضوع دلیلی دارد؟

به شخصه دوست دارم تا آنجایی که می‌شود کری برای کسی نخوانم ولی اگر به من یا تیمم بی‌احترامی کنند مطمئن باشید نفر اول صف هستم. اصلا نمی‌توانم بی‌احترامی را تحمل کنم. سعی می‌کنم کری و تعصبم را در زمین به رخ همه بکشم. اگر در زمین خیلی کارها انجام بدهی و باتعصب بازی کنی خیلی بهتر است، به شخصه اصلا دوست ندارم کری بخوانم که منجر به بی‌احترامی شود. اگر بی‌احترامی توسط کسی به ما صورت بگیرد منتظر می‌شوم تا عذرخواهی کنند. به هر حال مصاحبه توهین‌آمیز به یک باشگاه یا هوادارانش بی‌پاسخ نمی‌ماند اما همانطور که اشاره کردم، سعی می‌کنم در زمین حرفهایم را بزنم.

شده که در دربی کسی برایت کری بخواند تا حساس شوی؟

بله بعضا به من تیکه انداخته‌اند ولی من توجهی به این مسائل نکرده‌ام. شاید لب خط توپ و خود بازیکن را به پیست دومیدانی بفرستم و جواب تیکه‌ها را اینگونه بدهم!( با خنده).

تو قد و قامت کوتاهی داری، ظاهرا پیش از این استراماچونی قلب کاناوارا داده بود.

انصافا از کاناوارو قدبلندتر هستم، در این موضوع شک ندارم. این هم نظر لطف استراماچونی بود.

آیا می‌توانید در آسیا مدعی باشید چون شهر خودرو و پرسپولیس در این رقابت‌ها خوب کار نکردند…

هنوز مشخص نیست بازی‌ها کی برگزار می‌شود. شاید سال آینده مسابقات برگزار شود. تقویم ای‌اف‌سی دستخوش تغییراتی شده اما در کل شانس صعود ما از تیم‌های دیگر بیشتر است. متأسفانه بازی ما مقابل الاهلی و گل‌گهر با یکسری مشکلات توأم شد، مثلا مصدومیت بازیکنان،‌اختلافات مالی در باشگاه و… دست به دست هم داد تا دچار مشکل شویم. معتقدم در آسیا می‌توانیم سه امتیاز بازی با الاهلی را جبران کنیم اما در لیگ کارمان سخت‌تر است.

روزی که کار را بعد از ایام کرونا دوباره شروع کردید، مجیدی حرف خاصی به بازیکنان نزده که باعث ایجاد انگیزه مضاعف در شما شود؟

ما از همه مشکلات و سختی‌ها خبر داریم، ولی بهترین انگیزه این است که در کنار هم رفاقت‌ها را حفظ کنیم و روزهای خوب را رقم بزنیم. قطعا کار ما سخت است. وقتی مجیدی تیم را در نیم‌فصل دوم دست گرفت، کار بزرگی انجام داد. به هر حال کار زمانی سخت‌تر می‌شود که مربی قبلاً بازیکن این تیم هم بوده باشد. البته سختی کار فقط روی دوش فرهاد مجیدی نیست و وقتی یک تیم ۹ بازی مهم در پیش دارد کل عوامل آن درگیر هستند. کار ما بسیار سخت است اما از شرایط سخت‌تر از این نیز عبور کرده‌ایم.

معمولا بعد از گل‌هایی که استقلال می‌زند شادی های عجیبی انجام می‌دهی. دلیلش چیست؟

می‌خندد… من فقط در شادی‌ها گل خوشحال هستم.

بازی های کدام مدافع خارجی را می‌پسندی؟

سن من به آخرین سال‌های حضور کاناوارو می‌خورد ولی فوق العاده او را دوست دارم.بازی‌های مالدینی را هم نگاه کرده‌ام و به سبک بازی راموس علاقه زیادی دارم.

طرفدار کدام تیم خارجی هستی؟

رئال مادرید.

در پایان اگر صحبتی داری بگو…

باید به این موضوع اشاره کنم که بازی بدون هوادار مثل چای سرد بدون قند است.برای رسیدن به موفقیت استقلال همه باید دست به دست هم بدهیم. امیدوارم هواداران با موج مثبت به ما انرژی بدهند و دست از حمایتشان نکشند.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...