سردیس پهلوان محمد خادم در مشهد رونمایی شد


سردیس پهلوان محمد خادم در مشهد رونمایی شد

مشهد- ایرنا- سردیس پهلوان محمد خادم عصر چهارشنبه طی مراسمی با حضور جمعی از مدیران شهری و ورزشی، ورزشکاران و هنرمندان در مشهد رونمایی شد.

معاون فرهنگی هنری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: این سردیس برای پاسداشت مفاخر و ارزش‌های ملی و ایجاد هویت شهری در میدانی به نام همین پهلوان نصب شده ‌است.
صدرا یوسفی افزود: منش پهلوانی و جوانمردی باید در جامعه حفظ و ترویج داده شود که نصب سردیس پهلوانان و قهرمانان در شهر در این راستا دنبال می‌شود.
چهارم شهریور ماه سال ۹۸ در هفتادمین نشست علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد، طرح دو فوریتی به منظور تغییر نام یکی از میادین شهر از سوی یکی از اعضای شورای شهر ارائه شد و بر اساس این طرح میدان انتهای بولوار رضا (ع) در مشهد به نام محمد خادم نامگذاری شد.
محمد خادم اَزغَدی متولد ۱۲ شهریور ۱۳۱۴ در مشهد، کشتی‌گیر آزادکار و مربی کشتی سابق ایرانی است. رسول خادم و امیررضا خادم دو پسر او، از قهرمانان جهان و المپیک و اسطوره‌های کشتی ایران و جهان هستند.
وی مدال نقرهٔ قهرمانی جهان در سال ۱۹۶۲ در تولیدوی آمریکا را کسب کرده و در المپیک ۱۹۶۰ رم نیز در ترکیب تیم ملی قرار داشت که با ۲ برد و ۲ باخت به روباشویلی از شوروی و ساتو ژاپنی در ردهٔ هشتم قرار گرفت. خادم سابقه مربی‌گری تیم ملی کشتی آزاد ایران را نیز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


7 راه برای اینکه سرکه سیب بیشتری استفاده کنید