مسافران میهمان مراسم عروسی باعث ابتلای خوشه‌ای به کرونا در شهرستان نیر شدند


مسافران میهمان مراسم عروسی باعث ابتلای خوشه‌ای به کرونا در شهرستان  نیر  شدند

اردبیل- ایرنا- مسافرانی که تعدادی از آنها به قصدشرکت در مراسم عروسی در تعطیلات اخیر به شهرستان نیر سفر کرده بودند، موجب ابتلای خوشه‌ای به بیماری کرونا در 2 روستای این شهرستان شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیر روز چهارشنبه گفت: به‌دنبال پیدا شدن خوشه‌ای از مبتلایان به کرونا در شهرستان نیر در بررسی و نمونه برداری از اطرافیان بیماران اولیه تعداد ۸ مورد مثبت در ۲ روستای مجمیر و مستان‌آباد شهرستان نیر که در یک مسیر واقع هستند، شناسایی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر سید فرهاد رییسی افزود: بر اساس بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد هفته پیش جمعی از مسافران که در تعطیلات اخیر به شهرستان نیر آمده بودند و هدف عده ای از آنها، برگزاری و شرکت در مراسم عروسی بود باعث ابتلای خوشه‌ای تعدادی از اهالی روستا به کرونا شده و این ابتلا بدنبال تماس و ارتباط مسافران با اهالی روستا بوده است.

وی گفت: در حال حاضر افراد شناسایی شده در منزل تحت قرنطینه هستند و نمونه‌برداری تکمیلی و معاینه اطرافیان انجام گرفته است.

او اضافه کرد: مراسم عروسی نیز که در روزهای آتی قرار بود برگزار شود، لغو شده و از مهمانان درخواست شدتا روستا را ترک نمایند.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است