همکاری تویوتا با چینی‌ها در زمینه خودروهای تجاری هیدروژنی


همکاری تویوتا با چینی‌ها در زمینه خودروهای تجاری هیدروژنی

تویوتا با 5 کمپانی چینی به نام های گروه خودروی پکن، فاو، سینوهایتک، دانگ فنگ موتور و گروه گوانگژو در زمینه توسعه قوای محرکه سلول سوختی برای خودروهای تجاری همکاری خواهد کرد. 65 درصد سهام شرکت شکل گرفته بین این خودروسازان به تویوتا تعلق خواهد داشت. این شرکت مرکز تحقیق و توسعه سیستم سلول سوختی … The post همکاری تویوتا با چینی‌ها در زمینه خودروهای...

تویوتا با 5 کمپانی چینی به نام های گروه خودروی پکن، فاو، سینوهایتک، دانگ فنگ موتور و گروه گوانگژو در زمینه توسعه قوای محرکه سلول سوختی برای خودروهای تجاری همکاری خواهد کرد.

همکاری تویوتا با چینی‌ها در زمینه خودروهای تجاری هیدروژنی

65 درصد سهام شرکت شکل گرفته بین این خودروسازان به تویوتا تعلق خواهد داشت. این شرکت مرکز تحقیق و توسعه سیستم سلول سوختی نام خواهد داشت و سرمایه‌گذاری اولیه 5 میلیون ینی باعث شروع به کارش خواهد شد.

درحالی‌که اکثر خودروسازان معتقدند خودروهای الکتریکی آینده‌ی این صنعت را تشکیل می‌دهند اما تویوتا حداقل در کوتاه‌مدت به توسعه جدی خودروهای هیدروژنی اقدام خواهد کرد.

همکاری تویوتا با چینی‌ها در زمینه خودروهای تجاری هیدروژنی

اتونیوز می‌گوید این 6 شرکت به دنبال توسعه سیستم‌های سلول سوختی کم‌هزینه خواهند بود، سیستم‌هایی که می‌خواهند عملکرد، مصرف سوخت و دوام خودروها را بهبود بخشند. چین می‌خواهد پیشروی معرفی گسترده خودروهای هیدروژنی به دنیا باشند. وان گنگ که به اصطلاح پدر جنبش خودروهای الکتریکی چین است اظهار داشته این کشور می‌خواهد همان روش استفاده از خودروهای الکتریکی را در خودروهای هیدروژنی نیز بکار گیرد. دولت می‌خواهد 1 میلیون خودروی هیدروژنی طی 10 سال در جاده‌ها تردد کنند و به همین خاطر میلیون‌ها یوان برای تحقیق و توسعه قوای محرکه سلول سوختی اختصاص داده و یارانه‌هایی نیز در نظر گرفته است.

همکاری تویوتا با چینی‌ها در زمینه خودروهای تجاری هیدروژنی

تویوتا در بیانیه منتشر شده گفته است:

بازار خودروهای سلول سوختی به ویژه برای مدل‌های تجاری در حال رشد قابل‌توجهی است. FCRD شرکتی است که جایگاه مهمی در استراتژی سلول سوختی جهانی تویوتا دارد. هیچ بازار خودروی دیگری با چنین سرعت گسترشی وجود ندارد و ما مطمئن هستیم که با همکاری شرکا می‌توانیم به سهم مناسبی از خودروهای سلول سوختی در چین دست یابیم.

مدیر تویوتا نیز می‌افزاید:

همان‌گونه که قبلاً گفته‌ام، یافتن شرکا برای شروع الکتریکی سازی خودروها مهم بوده و با همکاری شرکت‌ها می‌توان تأثیر زیادی روی بازار خودروهای تجاری چین گذاشت. من مطمئن هستم که ما خواهیم توانست پایه‌گذار گسترش استفاده از خودروهای سلول سوختی در چین باشیم.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !