افزایش سرعت وزش باد در شرق


افزایش سرعت وزش باد در شرق

کارشناس سازمان هواشناسی: امروز ناپایداری جوی به شکل افزایش سرعت وزش باد در مناطقی از شرق کشور به خصوص در زابل منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود.

خانم معصومه احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ افزود: این شرایط در نوار غربی، جنوبی و جنوب غرب کشور و در استان‌های ایلام و خوزستان هم پیش بینی می‌شود.


وی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی امروز و فردا عصر در برخی نقاط شرقی و جنوب شرقی به خصوص مناطق جنوبی استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و نواحی شرقی و شمالی هرمزگان شاهد رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود که در برخی ساعات شدت وزش باد بالا می‌رود.
خانم احمدی افزود: در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر به خصوص سواحل غربی آن در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز و در استان‌هایی مانند قزوین، البرز، تهران و سمنان در ساعات عصر رگبار و رعد و برق خواهیم داشت که این شرایط در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس شمالی و مرکزی هم دور از انتظار نیست.
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: درسه روز آینده آب‌های جنوبی کشور در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز، مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
خانم احمدی افزود: به لحاظ شرایط دمایی هم ماندگاری هوای گرم را در کشور خواهیم داشت و افزایش دما در مناطق شمالی و غربی دور از انتظار نیست.
وی گفت: عصر امروز در پایتخت ناپایداری جوی به شکل رگبار و رعد و برق به ویژه در نیمه شمالی استان تهران رخ خواهد داد و دما در گرمترین زمان به ۳۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال ابجد اول اردیبهشت 1403 + فیلم