هرمزگان پر رونق؛پُست بی رمق//سرگردانی بسته های پُستی در هرمزگان


هرمزگان پر رونق؛پُست بی رمق//سرگردانی بسته های پُستی در هرمزگان

خلاصه،تا قبل از شیوع ویروس کرونا بدون هیچ بهانه ای مرسولات با تاخیر بسیاری به مقصد می رسید تا اینکه بهانه ای بنام کرونا کار را برای برخی ها که به وظایف خود عمل نمی کنند راحت تر از پیش کرد.

مجموع بنادر استان هرمزگان سهمی ۵۲ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای کشور دارند و ۴۱ درصد عملیات نفتی، ۶۰ درصد عملیات غیرنفتی و ۸۲ درصد جابجایی محموله های کانتینری کل بنادر کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد و از جمله بنادر مهم هرمزگان می توان به بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، کیش، قشم، چارک، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک اشاره کرد.

چند سالی هست که هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور مطرح است و استان تنها یدک کش این نام و مقام است به تعبیری به نام نادر است و به کام قادرها...

بحران آب روستاها ، جاده های پر حادثه شرق استان ، خلاء کار شهری در کوریدور سوختی کشور، عدم خدمات رسانی برخی ادارات و شرکت های خدماتی، کمبود روشنایی و ... تنها گوشه ای از مسائل و مشکلات این پایتخت اقتصادی کشور بود. تا اینکه بی رمقی شرکت پُست هرمزگان نیز به مشکلات عدیده هرمزگان اضافه شد و چند وقتی است که مردم از خدمات رسانی اداره کل پُست هرمزگان به ستوه آمده اند و دستشان از همه جا کوتاه است .

تا قبل از شیوع ویروس کرونا بدون هیچ بهانه ای مرسولات با تاخیر بسیاری به مقصد می رسید تا اینکه بهانه ای بنام کرونا کار را برای برخی ها که به وظایف خود عمل نمی کنند راحت تر از پیش کرد.

مدتی پیش استاندار هرمزگان با بیان این که استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور از نقش و جایگاه مهمی در اقتصاد ایران برخوردار است، اظهار داشت: هرمزگان نقش تاثیرگذاری در بودجه کشور دارد و بیش از ۵۴ درصد صادرات و واردات کشور از طریق بنادر شهید رجایی و شهید باهنر در هرمزگان انجام می‌پذیرد.‌

با تمام این صحبت ها در مصاحبه با چندنفر یک سوال را مطرح می کنیم :

نظرتان در خصوص خدمات رسانی پُست هرمزگان چیست ؟

پروین . م: مرسولات پس از یک هفته ماندن در اداره پُست بندرعباس ، هنوز نیز به تحویل گیرنده تحویل داده نشده است .بسته هایی از محصولات زیر آفتاب گرم انبار شده اند وبا توجه به بهداشتی بودن محصولات قطعا شرایط بد نگهداری باعث آسیب زدن به آنها می شود که نهایتا موجب ضرر مادی شده واز طرفی دیرکرد رسیدن محصولات موجب نارضایتی مشتری ها شده و این امر باعث خسارت جبران ناپذیری می شود.

آرتادخت . ز : مگه خدمات رسانی هم دارد ؟؟؟ حیاط پشتی پُست مملو از بسته هایی است که بی نوا بر زمین برهنه در آفتاب تلمبار شده اند و گاهی با لودر هُل داده و تقریبا کارتن ها از کنار باز شده اند چه بسا مرسوله خراب شدنی باشد که واویلا اینقدر می ماند تا گرما از خجالتش در بیاید . بسته پستی ام چند روز پیش بدستم رسید کلا بسته ای نمانده بود و با فجیع ترین وضع بسته آب رفته بود خداروشکر کردم که بسته حاوی لباس بود و تحت فشارهایی که به آن وارد شده ، جان سالم بدرد برد.

سمیه . غ : آدرس جایی دیگر است بسته جای دیگه ای ارسال می شود بسته من کل استان را دور زده وهنوز هم نرسیده . والا بسته از دبی به بندرعباس کمتر از نیم ساعت می رسد . بعد در پست بندرعباس نه تنها بسته به گیرنده تحویل داده نمی شود بلکه پس از پیگیری های فراوان متوجه می شویم بسته کلا جای دیگری است . بدلیل کم کاری اداره پست من و دوستانم در مرز ورشکستی قرار گرفته ایم و هر چه هم می رویم می گویند نیرو نداریم . اگر واقعا وضع پست بندرعباس اینقدر نابسامان است خب تعطیلش کنند ما هم یک فکر اساسی می کنیم . در اینصورت تنها می گوییم اداره پُست نداریم .

آرزو . الف : بیست روز پیش سفارش پست پیشتاز داده ام هنوز بسته بدستمان نرسیده با توجه به اینکه ما تجارتمان آنلاین است و مشتری ها منتظر محصول. این بی برنامگی پُست هرمزگان آسیب شدیدی به ما وارد کرده و مشتری هایمان را با توجه به اینکه تنوع محصولات آرایشی در پاساژها و بازارهای بندرعباس زیاد است از دست داده ایم . چه کسی پاسخگوست ؟؟؟ من فروش نداشته باشم ، درآمدم را پُست متقبل می شود؟

زهره . ک : تمام بسته هایی که به آدرس منزلم بوده ، نیاورده اند و بدلیل عدم خدمات رسانی صحیح پُست ، جهت تحویل به اداره پُست مراجعه کرده ام . از طرفی پُست به وظیفه اصلی اش که خدمات رسانی است اصلا عمل نمی کند و چند روزیست که اعلام کردند بسته ها را اداره کل ، پست نمی کند و باید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنیم . که آنها هم بدلیل شلوغ بودن و پیشگیری کرونا اعلام کردند 7 صبح برویم نام نویسی کنیم و پس از رسیدن نوبت ، بسته پست می شود .

شیدا . پ: دستگاه نوبت دهی خراب است و از این رو با وضعیت کرونا، مجبوریم کنار یکدیگر بایستیم تا نوبتمان شود و برای تنها نیرویی که در قسمت بسته بندی مرسولات است بدلیل شلوغی و حجم بالای کار برای هر نفر تقریبا باید مدت زیادی را به انتظار ماند از طرفی چند روزی است که پُست وظیفه ارسال بسته های پستی را به دفاتر پیشخوان سپرده است و این در حالیست که پُست در طول تاریخ تعطیلی نداشته است .

آناهیتا . د : بسته ام در بهمن ماه 98 حدود 10 روز در انبار پست بندرعباس مانده بود و در سامانه رهگیری نیز اعلام نشده بود که بسته وارد بندرعباس شده است با پیگیری هایی از پست سیرجان و اداره کل پست تهران متوجه شدم بسته ام در انبار پست بندرعباس است و زمانی که مراجعه کردم مسئول انبار گفت نیرو نداریم و کلی گشت تا بسته را پیدا کرد و خواست بسته را تحویل دهد گفتم موظف هستید بسته را به در منزل بیاورید کلی هزینه نکرده ام که خودم بسته را ببرم با بی اعتنایی گفت خب پس شاید دو روز دیگر ارسال شود به بخش بازرسی رفتم و تنها کاری که انجام شد شماره رهگیری بسته ام را گرفتندو گفتند امروز می فرستیم همین و بس . و سر این بسته کلی ضرر مالی و زمانی کردم .هیچکس هم پاسخگو نیست .

فرزاد . م : به نامه رسان می گویم بسته من با اینکه پیشتاز بوده 4 روز در انبار پُست بندرعباس مانده است دلیلش چیست ؟ می گوید نامه رسان نداریم همه بیمار شده اند و ما نوبتی هر روز بسته های یک سمت شهر را می بریم .

ثریا . پ : طبق گفته خودشان مرسوله را روز 29 اسفند که تعطیل رسمی بوده آورده اند درِ خانه و کسی نبوده جالب است که تمام بسته ها را نگهبان ساختمان تحویل می گیرد و ایشان همیشه هستند . از طرفی روی بسته شماره تلفن بوده است اما هیچ تماسی از نامه رسان دریافت نکردم و پس از پیگیری های زیاد متوجه شدم بسته را روز پنجم فروردین ماه به تهران برگشت داده اند .

پوریا . ر: بسته ام رسیده اماکاش نمی رسید، داغون! هیچ چیزش قابل استفاده نیست اینقدر که تمام جعبه ها له شده . می خواستم هدیه بدمشون اما با این وضعیت با اینکه کلی هزینه کرده ام حتی خودم هم نمی توانم استفاده کنم . این هم نتیجه اعتماد ما به پُست ...

با توجه به این موضوع که شرکت ملی پست نیز از جمله نهاد‌های خدمات رسانی است که با سه طیف کارمندان باجه قبول، نامه رسان‌ها و مشتریان مواجه بوده و ملزم به انجام اقدامات لازم برای حفظ سلامت این سه گروه است و درصورت آلوده بودن مرسوله‌ای و ارسال آن به مقصد، امکان انتقال این بیماری از شهری به شهر دیگر در کشور وجود دارد، زیرا یکی از راه‌های انتقال این ویروس، تماس پوستی با اشیاء آلوده است.

اما شرکت های خصوصی مانند فروشگاه های اینترنتی بزرگ کشور با رعایت مسائل بهداشتی در زمان کرونا هم به خوبی خدمات می دهند،کاری که پست از انجام آن شانه خالی کرده و با پاک کردن صورت مسئله،حل مسئله برای خودش کرده است.

با تماس های مکرر که با روابط عمومی اداره کل پست هرمزگان صورت گرفت ایشان پاسخ تماس ها را ندادند و مرتب پیامک دادن در جلسه هستندو تماس می گیرند .

- راهکار چیست ؟ مردم تا کی منتطر بمانند؟

این یک گزارش انتقادی نیست و تنها پیگیری درجهت حل یک مسئله و اطلاع رسانی راه حل آن به مخاطبان است.

گزارش : جمیله دبیری نیا

عکس:احسان شمالی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا