اِلمان فهما در قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور نصب می شود


اِلمان فهما در قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور نصب می شود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از کسب رتبه نخست استان قم در میان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشوردر فهما خبرداد و گفت: به منظور تبلیغ این مسأله، اِلمان فهما به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور در قم نصب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» امروز(پنجشنبه ۲۲ خرداد) در آیین رونمایی از صفحه استان قم در پایگاه اطلاع رسانی «فهما» که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، با بیان این که با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی جهت گیری ها در خصوص کانون های فرهنگی و هنری حالت رسمیت پیدا کرد، گفت: طبق دستورالعمل های ابلاغی از این پس باید اطلاعات در این مورد دقیق و کامل باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در حال حاضر تعداد اعضای رسمی در کانون های فرهنگی و هنری قم به صورت دقیق و قابل ارائه مشخص شده است و می‌ توانیم تعداد اعضا و شکل و سیاق فعالیت ها را به صورت مستند ارائه کنیم که کار ارزنده و خوبی است.

وی یادآور شد: اطلاعات وقتی دقیق باشد می‌ توانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم و برای کارهای آینده قدم های بهتری برداریم و در ایام و مناسبت های مختلف فعالیت های مثبت تری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با تأکید بر این که استقرار نظام فهما از سال قبل شروع شده و دو سال دیگر ادامه خواهد داشت، گفت: به همت همکاران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد و مسؤولان کانون ها در سال قبل، رتبه نخست را در میان کانون های فرهنگی و هنری کل کشور به دست آوردیم و قم به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران شناخته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: این عنوان همه ساله به یک جا تعلق نمی گیرد و باید روی این پایتخت بودن مانور بدهیم و بعد از استقرار فهما نیازمند اطلاع رسانی دقیق در این حوزه داریم؛ هرچند ما خبرگزاری شبستان را داریم که همانند دیگر خبرگزاری های رسمی کشور در همه زمینه های تعریف شده فعالیت دارد و در انعکاس اخبار کانون های مسجد هم موفق بوده است ولی باید پایگاه اطلاع رسانی نیز خاص فهما راه اندازی می شد که تنها خبرهای فهما منتشر شود و همه استان ها یک صفحه ای داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم عنوان کرد: از این رو سایتی طراحی شد و به هر استانی یک صفحه داده شده است که استان های دیگر هم از صفحه خود رونمایی کرده بودند؛ در قم نیز تصمیم گرفتیم این کار را انجام بدهیم و استان قم مثل همیشه الگویی برای استان های دیگر باشد و بدرخشد.

وی با بیان این که اِلِمان فهما برای استان قم به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور نیز ساخته شده و نصب می‌ شود، گفت: می‌ توانیم این المان را در جایی مثل مسجد مقدس جمکران نصب کنیم که قم را به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری ایران، معرفی کنیم .

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...