اگر زیر چتر کفایت برویم نانمان توی روغن است


اگر زیر چتر کفایت برویم نانمان توی روغن است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خواهش من از دولت، قوه قضائیه، مجلس و... این است که زیر چتر کفایت و درایت بروند و بدانیم که هرجا آدمی با کفایتی داشته باشیم نانمان توی روغن است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز پنجشنبه 22 خرداد در همایش ائمه جمعه استان مرکزی که در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار شد، با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا بهانه خوبی برای تجهیز و ایجاد آمادگی لازم در بیمارستان های استان فراهم کرد، افزود: در این مدت اقدامات بزرگی و چیزی شبیه معجزه انجام شد و اعتبار لازم برای ساخت بیمارستان ولی عصر اراک، بیمارستان ساوه و همچنین بیمارستان خمین تقریبا به مرز 200 میلیارد تومان رسید.

وی اظهار کرد: در رزمایش مواسات و همدلی مومنانه نیز خوشبختانه استان مرکزی جزو اولین استان هایی بود که این عمل را انجام داد و به جز کمک های کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی توانست بیش از 120 هزار بسته حمایتی برای نیازمندان تدارک ببیند. همچنین در بحث کرونا نیز استان مرکزی که در روزهای اول شیوع این بیماری دومین استان آلوده کشور بود، هم اکنون در رده بیست و دوم یا بیست و سوم کشور قرار دارد و علیرغم مشکلات موجود اوضاع خوبی دارد و بر بیماری مسلط شده است.

آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: طلبه های استان مرکزی در کنار سایر مردم استان در بحث کرونا اقدامات بسیار خوبی انجام دادند و در رسیدگی به امور بیماران بستری شده، کفن و دفن فوتی ها و... همواره در صحنه حضور داشتند. ما روزهای اول شیوع کرونا دغدغه های بسیاری داشتیم و بنابر گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هر لحظه امکان بروز بحران وجود داشت و در همین راستا جلسات زیادی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی برگزار کردیم، اما خوشبخانه امروز که حدود 110 روز از آن روز گذشته است به لطف خداوند بسیار سرافراز هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر لزوم آینده نگری و تفکر پایدار برای همه اقشار جامعه و مسئولین کشور تاکید کرد و گفت: این طرز تفکر باید در همه ابعاد جامعه از جمله انتصابات و... وجود داشته باشد و ثبات نظام جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها حفظ شود. همه ما چه این طرف میز و چه آن طرف میز باشیم، فرزندان این نظام و انقلاب هستیم و همواره باید خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران باشیم.

وی افزود: این نظام فرداها هم باید با عظمت و اقتدار کار خود را به پیش ببرد. امام جمعه ها از جهاتی بیشتر مظهر ثبات نظام هستند، چرا که وابستگی آنها به مقام معظم رهبری به عنوان ستون بقا و پایداری بیش از سایرین است.

آیت الله دری نجف آبادی رهبری نظام را رهبریِ با عظمت و با صلابتی عنوان کرد و گفت: هرچند مسئولان کشور به مدت مشخصی بر سر کار هستند و بعدا جای خود را به دیگری می دهند، اما رهبری نظام پایدار و استوار است و از این حیث ائمه جمعه نقش مهمی در جهت حفظ ثبات نظام دارند. ما به عنوان ائمه جمعه نباید این دولت و آن دولت برایمان فرقی بکند، بلکه باید کار خود را با قدرت پیش ببریم.

وی در ادامه با اشاره به بحث مسکن، اظهار کرد: ما خود زمانی نسبت به مسکن مهر انتقاد می کردیم و برای همین هم هست که امروز نباید کلنگی بزنیم که فردا شخص دیگری از ما انتقاد کند. کیفیت کار بسیار مهم است و با توجه به نوسانات موجود در جامعه، قیمت تمام شده این مسکن ها باید از ثبات کافی برخوردار باشد. همه ما از قیمت های عادلانه و حکیمانه نفع می بریم و از قیمت های همراه با تورم به صورت مستقیم و غیر مستقیم متضرر می شویم.

وی بر ارائه قیمت عادلانه و نظارت کافی بر قیمت های ارائه شده تاکید کرد و افزود: ما از دولت انتظار داریم نسبت به ایجاد اشتغال خرد اهتمام ویژه داشته باشد و تدابیر لازم را برای این بخش بیندیشد. اگر همه را به سمت بورس بکشیم و روزی رشد این بازار حبابی شود، ممکن است فاجعه ای رخ بدهد و دوباره این بازار بورس هم مانند صندوق های ورشکسته ای شود که دولت باید بار آن را به دوش بکشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال های مولد و سازنده در کشور از سوی دولت، بیان کرد: اشتغالی که بتواند بخشی از نیازهای معیشتی جامعه روستایی کشور را برطرف کند، بسیار سازنده و مفید است و پیشنهاد می کنیم برای این کار تسهیلات لازم در اختیار افراد مربوطه قرار بگیرد و صرفا به آمار ارائه شده از سوی سازمان های دولتی تکیه نشود. خوشبختانه استان مرکزی در این زمینه ظرفیت های بسیاری خوبی دارد و تاکنون توانسته است در مسائل دورن استانی به صورت سیستماتیک عمل کند.

وی با اشاره به لزوم همکاری استان مرکزی با سایر استان های کشور در زمینه ایجاد اشتغال سالم و مولد، تصریح کرد: برای ارتباط با کشورهای دیگر از جمله عراق هم ظرفیت های بسیاری وجود دارد و می توان در زمینه صادرات با آنها همکاری کرد. متاسفانه در حال حاضر بحث بودجه دولت چندان خوب نیست و بنابر گفته برخی از مسئولین با بیش از یک سوم کسری کل بودجه مواجه هستیم و بر این اساس نباید به انتظارات مردم دامن زده شود.

وی افزود: مزایا باید بر اساس میزان بهره وری کشور اضافه شوند و بدون تعارف در حال حاضر به صورت قطعی یک سوم بودجه کشور اصلا وجود ندارد. امروزه کشور شرایط ریخت و پاش های بیهوده را ندارد و باید بدانیم که واقعا کشور با فداکاری و مجاهدت مردم آباد می شود. اسراف و تجمل گرایی بیهوده خیانت به این نظام است و نباید در شرایط فعلی به این مسائل دامن زده شود.

آیت الله در نجف آبادی گفت: اساس همه اقدامات مسئولین نظام باید بر اساس شایسته سالاری و تعهد به این نظام و مردم باشد. ما هر جایی آدم لایقی داشتیم هزار در صد سود کرده و بالعکس آن هر جا آدم بی کفایتی را بر سر کار گذاشتم، ضرر کرده ایم. خواهش من از دولت، قوه قضائیه، مجلس و... این است که زیر چتر کفایت و درایت بروند و بدانیم که هرجا آدمی با کفایتی داشته باشیم نانمان توی روغن است.

وی گفت: اصل، سیاسی بودن و باندی بودن نیست، بلکه باید تعهد به نظام و مردم، ولایت پذیری، دوری از اسراف و تبذیر، قدرشناسی از حقوق ملت و... را به عنوان اصل اقدامات خود قرار دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا