ابتکار جالب یک کفاش برای مقابله با ویروس کرونا


ابتکار جالب یک کفاش برای مقابله با ویروس کرونا

یک کفاش در کارگاه کوچکش کفشی ساخته که 75 سانتی‌متر طول دارد و اینگونه مانع نزدیک شدن بیش از اندازه افراد به یکدیگر می‌شود.

یک کفاش در کارگاه کوچکش کفشی ساخته که ۷۵ سانتی‌متر طول دارد و اینگونه مانع نزدیک شدن بیش از اندازه افراد به یکدیگر می‌شود.

به گزارش ایلنا، در زمانی که پزشکان و مقامات بهداشتی کشور‌های مختلف مردم را به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه می‎کنند تا اینگونه مانع انتشار ویروس کرونا شوند، یک کفاش اهل رومانی کفشی ساخته که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را برای صاحبانش ممکن می‌کند، حتی اگر آن‌ها رعایت این فاصله را فراموش کنند.

گریگوری لوب که در شهرک نابوکا در ۵۰۰ کیلومتری بخارست پایتخت رومانی زندگی می‌کند، در کارگاه کوچکش کفشی ساخته که ۷۵ سانتی‌متر طول دارد و اینگونه مانع نزدیک شدن بیش از اندازه افراد به یکدیگر می‌شود.

این کفش چرمی دست‌ساز توجه رسانه‌های مختلف جهان را به خود جلب کرده و این کفاش سفارش‌هایی از سرتاسر جهان دریافت کرده است.

تا کنون بیش از ۷ میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و نزدیک به ۴۰۳ هزار نفر به همین دلیل جان باخته‌اند. در قاره اروپا که زیان‌دیده‌ترین بخش جهان از ویروس کروناست، ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۸۳ هزار و ۵۴۲ نفر جان باخته‌اند. در آمریکا نیز ۱ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۳۶۳ نفر کرونا گرفته و این ویروس ۱۱۰ هزار و ۵۱۴ قربانی برجای گذاشته است.

در روز‌های گذشته سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که استفاده از ماسک به تنهایی نمی‌تواند مانع ابتلا به کرونا شود و تدروس ادهانوم، رئیس این سازمان در یک نشست خبری مجازی گفت که «ماسک‌ها می‌توانند باعث ایجاد احساس امنیت دروغین شوند.»

ادهانوم تاکید کرد که استفاده از ماسک نمی‌تواند جای شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، یافتن بیماران و بررسی ارتباطات اجتماعی آن‌ها را بگیرد. به نظر می‌رسد حالا کفش‌های ساخته شده توسط این کفاش رومانی هم می‌تواند به راه‌حل‌های ممکن برای مقابله با کرونا اضافه شود.

منبع: العربیه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی