فرماندار: پیشوا به بیمارستان نیاز دارد


فرماندار: پیشوا به بیمارستان نیاز دارد

تهران- ایرنا- فرماندار پیشوا گفت: این شهرستان در حوزه درمان از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم است و این امر مشکلات عدیده‌ای برای مردم به ویژه در ایام شیوع کرونا به همراه آورده است.

حسین عباسی روز پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران در محل فرمانداری ورامین گفت: هر چند که ۱۰ سال از مستقل شدن پیشوا می‌گذرد ولی هم‌چنان مشکل نبود بیمارستان در آن حل نشده است.
وی گفت: برای احداث بیمارستان پیشوا، ۳۶ هزار مترمربع زمین در نظر گرفته شد تا بیمارستانی هشت هزار مترمربعی در آن احداث شود؛ پروژه‌ای که همچنان بلاتکلیف بوده و نیمه‌کاره رها شده است.
«عباسی» محدودیت راه‌های مواصلاتی را به عنوان دیگر مشکل پیشوا دانست و افزود: پیشوا تنها از یک مسیر دسترسی به شهرستان ورامین و تهران و محور امام رضا(ع) برخوردار است که این امر مانعی در توسعه پیشوا محسوب می‌شود.
وی گفت: به منظور اتصال پیشوا به محور قم- گرمسار طرحی عملی ارائه شده که به دلیل احداث آن در اراضی منابع ملی، فاقد معارض است و به راحتی می‌تواند پیشوا را از بن‌بست خارج کند.
فرماندار پیشوا افزود: مردم جنوب‌شرق تهران سال‌های متمادی چشم‌انتظار احداث مترو و تردد آسان به تهران هستند؛ پروژه‌ای که با تغییر ماهیت به قطار شهری نتوانست خواسته مردم را محقق کند ولازم است تا با پیگیری مسئولان، بار دیگر اجرای آن به جریان افتد.
وی افزود: احداث پروژه استادیوم ۵ هزارنفری پیشوا سال‌هاست که با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی رها شده و تکمیل آن به اختصاص اعتبار نیاز دارد.
عباسی گفت: دولت تدبیر و امید از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده ۳۰۰ میلیارد ریال به شهرداری و ۲۹۰ میلیارد ریال به دهیاری‌ها اختصاص داده که این اعتبار، نقش مهمی در کاهش محرومیت از این شهرستان داشته است.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان پیشوا، اجرای طرح جنگل‌کاری ۴۵۰ هکتاری است که به دلیل کمبود آب، اجرای آن با وقفه مواجه شده و با اجرای طرح انتقال پساب جنوب ری، این مشکل نیز برطرف می‌شود.
فرماندار پیشوا گفت: کمبود آب، افزایش میزان برداشت از منابع زیرزمینی و کاهش بارش نزولات جوی، باعث ایجاد پدیده فرونشست شده است؛ پدیده‌ای که با اختصاص حق‌آبه مورد نیاز از پیشرفت آن جلوگیری می‌شود.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی