مشکل تامین فولاد برای واحدهای تولیدی کشور تا یک‌ماه دیگر رفع می‌شود


مشکل تامین فولاد برای واحدهای تولیدی کشور تا یک‌ماه دیگر رفع می‌شود

شهرکرد- ایرنا-رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مشکل تامین فولاد مورد نیاز برای واحدهای تولیدی کشور تا یک ماه دیگر برطرف خواهد شد.

سید محمدمهدی هادوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، تامین فولاد مورد نیاز به ‌عنوان ماده اولیه برخی واحدهای تولیدی کشور فولاد تا یک ماه آینده نظم‌دهی و ساماندهی می‌شود.
وی افزود: با این اقدام، فعالیت واحدهای تولیدی نیازمند فولاد ، تقویت و تولید این واحدها با افزایش مواجه خواهد شد.
هادوی، تولید بدون تامین مواد اولیه را ناممکن اعلام و تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی را به ‌عنوان اولویت نخست خود در دستورکار دارد.
وی یادآور شد: در همین راستا نشست‌های تخصصی با تولیدکنندگان مس، فولاد و آلومینیوم برگزار شده است، تا بتوان نیاز مواد اولیه واحدهای تولیدی را سریع‌تر تامین کرد.
رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: سال گذشته نیازهای واحدهای تولیدی در بخش مواد اولیه شناسایی شده است.
وی گفت: به‌همین منظور در سال‌جاری که از سوی مقام معظم رهبری به‌نام "جهش تولید" نام‌گذاری شده است، نیاز واقعی مواد اولیه تولیدکنندگان تامین و زمینه تحقق اهداف این نام‌گذاری فراهم می‌شود.
هادوی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال گذشته احیای واحدهای تعطیل و راکد و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های استفاده نشده این واحدها را در دستور کار خود قرار داد.
وی افزود: با این اقدام، سال گذشته مشکلات کارگری نسبت به سال ۱۳۹۷ کمتر بود و این مهم نشان‌دهنده احیای بسیاری کارخانه‌ها است.
رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته حداقل سه چهار واحد تولیدی بزرگ بحرانی و دارای مشکل مدیریتی، احیا و وارد چرخه تولید شد و البته علاوه بر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه اما همچنان مشکلاتی وجود دارد که شناسایی و رفع آن‌ها ضروری است.
هادوی اظهار داشت: امید است بتوان با برنامه‌ها اجرای پیش‌بینی شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال‌جاری، بتوان وضعیت تولید در کشور را رونق داد.
به گزارش ایرنا، وزارت صنعت، معدن و تجارت کاهش ۱۰ میلیارد دلاری ارزبری در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ را در دستور کار دارد.
از این میزان برنامه‌ریزی در سال گذشته دو میلیارد دلار، امسال سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار در سال آینده محقق خواهد شد.
رییس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت از تعدادی واحدهای تولیدی شهرک صنعتی بروجن مانند بروجن خودرو، تولید ماشین‌آلات کشاورزی، تولید نخ و دستگاه‌های تولید ماسک بازدید کرد.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است